Klinker i badeværelse

Jeg har desværre fået sådan nogle grøn/bunlige pletter på mine klinker i badeværelset. Har prøvet med vand og sæbe og noget klinkerens. Dette har har ikke fjernet dem.
Er der nogen der evt. har nogle ideer til hvad jeg kan prøve for at få fjernet pletterne?



Mvh.

Mikkel

Mvh.

Mikkel
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med klorin i stedet for, men husk at du ikke må blande sæbe i, kun vand til klorin.
Hvis det ikke lykkedes så er der kun den skrappe metode tilbage,  tre dobbelt salmiak spiritus i vand husk at åbne vinduet det er skrappe sager. her må du heller ikke blande andet end sæbe i, blander du klorin med salmiak spiritus får du en nerve gas der omgående lammer dit nerve system.
Okay, så hvis klorin blandet med vand ikke virker, så prøver jeg tre dele salmiak spiritus til en del vand? Eller blandingsforholdet står måske på flasken?

Mvh.

Mikkel
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det ligner kalk.

Du kan prøve med lidt kalkfjerner på selve filsen, men prøv at undgå at få det i fugerne. Sørg evt. for at fugerne er godt våde, inden du begynder.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Skrevet af Mikkel1984 på 28 jan 2014 07:48
Okay, så hvis klorin blandet med vand ikke virker, så prøver jeg tre dele salmiak spiritus til en del vand? Eller blandingsforholdet står måske på flasken?
Så vil du slet ikke kunne ånde i badeværelset hvis du bruger det blandings forhold, desuden ville det kræve enorme mængder salmiak spiritus og de sælges altså i halv liters flasker og hedder "tre dobbelt salmiak spiritus" to kapsler til 5 liter vand vil være rigeligt hvis ikke du har gasmaske på, lad være med at få det på fingrene det svier hvis du har rifter og pas på øjnene.

Jeg tror også det er kalk.
Hvis man kan se bort fra Cilit Bangs elendige reklamer, så har de faktisk et produkt, som er rigtig effektivt. Men pas på fugerne, som Regmos skriver.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Skrevet af Håndværkeren på 28 jan 2014 01:39
Prøv med klorin i stedet for, men husk at du ikke må blande sæbe i, kun vand til klorin.

Hvis det ikke lykkedes så er der kun den skrappe metode tilbage,  tre dobbelt salmiak spiritus i vand husk at åbne vinduet det er skrappe sager. her må du heller ikke blande andet end sæbe i, blander du klorin med salmiak spiritus får du en nerve gas der omgående lammer dit nerve system.





Du skal ik bruge klorin som der blir anbefalet, eller salmiak ,
Utroligt folk bare lukker lort ud... Du ødelægger overfladen og fugerne på klinken,
Du skal bruge det der er lavet til fliser , hvis klinke rens ik tager det, kan du prøve grundrens, ellers kan man få syre som er lavet til klinker og indendørs brug, også er det bare at skrub

Ja nu du siger det murer1, utroligt meget lort du kan lukke ud på så kort tid, nu er der blevet brugt både klorin og salmiak i mindst 50 år på klinker badeværelses gulve. Og så kommer du og vil revolutionere det hele ! Enten er du meget ny i faget eller også er du ved at have Alzheimer

Det er selvfølgelig i fortyndet udgave det skal bruges, en lille sjat til 10 liter vand. 

Du aner vist ik en skid hvad du snakker om, det er ik sundt for overfladen eller fugerne som jeg skriver, ligemeget om man har brugt det i flere år, gør det jo ik bedre, der er jo en grund til der er lavet produkter til netop den slags problemer idag, så prøv lige at følge med nutiden , og jeg har 15 års erfaring så ved nok hvad jeg snakker om.....
Vi har en del flyttelejligheder som vi har malerarbejdet og den tilhørende rengøringstjans i, i forbindelse med til- og fraflytninger.
I dem ser vi af og til badeværelsesfliser så tilkalkede som du ikke kunne forestille dig og vi har fundet ud af at den her kalkfjerner er helt vanvittig effektiv, jeg ved simpelthen ikke hvad der er i den, men det er vildt som den virker
http://www.sigmacoatings.dk/produkter/diverse/progold-kalkfjerner.aspx

Læg noget køkkenrulle ud over fliserne og gennemvæd det med kalkfjerneren, lad det virke i nogle timer og så er det i gang med knofedt, det er jeg overbevist om fjerner det du har på fliserne så de bliver som nye...

Du finder den, eller den kan ihvertfald skaffes hjem, hos alle Sigma farvehandlere, der er garanteret en i nærheden af dig.

Held og lykke
Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også