Kraftig motorsav

Hej

Jeg bor på en nedlagt frugtplantage med lidt skov til. Der er altid nogle træer (gamle frugttræer, blandet løv og 30 år gamle "juletræer", der skal fældes og saves til brænde.
 
Jeg burger normalt en mellemstørrelse Jonsered (jeg kan ikke lige huske nummeret), men savner somme tider lidt ekstra power til de store stammer, selvom det ikke er så tit det er direkte nødvendigt.

Jeg er derfor på udkig efter en brugt sav I den kraftige ende.

Er de rnogen der har anbefalinger til hvad jeg skal gå efter? Måske især hvad jeg IKKE skal gå efter.

Jens

Venlig hilsen

Jens

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du er glad for din Johnsred,, så synes jeg da du skal købe sådan en.(Eller Husqvarna, som er det samme)

Stihl, og Echo er også gode save.

Skrevet af Æblebjerg på 27 jan 2014 16:38

Hej



Jeg bor på en nedlagt frugtplantage med lidt skov til. Der er altid nogle træer (gamle frugttræer, blandet løv og 30 år gamle "juletræer", der skal fældes og saves til brænde.

 

Jeg burger normalt en mellemstørrelse Jonsered (jeg kan ikke lige huske nummeret), men savner somme tider lidt ekstra power til de store stammer, selvom det ikke er så tit det er direkte nødvendigt.



Jeg er derfor på udkig efter en brugt sav I den kraftige ende.



Er de rnogen der har anbefalinger til hvad jeg skal gå efter? Måske især hvad jeg IKKE skal gå efter.



Jens

Hvis det er power der mangles, er det måske mere et filekursus til kæder du mangler ???

Hvis ikke, vil det nok være smart du fortæller hvor langt et sværd du savner og hvilken kædebredde der ønskes.  

En ting er sikkert, du bør ikke gå efter de billige Kineser save.




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ok, jeg kan godt se jeg burde spørge lidt mere præcist.

Jeg er ude efter anbefalinger på specifikke modeller som er til at få fat i brugt - helst jonsered eller stihl (da det er dem jeg kender).

Den jeg har nu er Jonsered 2149 (49 ccm/3,1 hk). Den er jeg glad for, men jeg savner som sagt nogle gange lidt mere power til de store stammer.

Kædebredder har jeg ikke forstand på, men jeg forestiller mig nok en sværdlængde på 18-20 tommer.

Venlig hilsen

Jens

Ja ok. Så skal du nok også op i noget der hedder 4,5-6 hp alt efter hvilken en kæde du ønsker. Men husk lige på jo større sværd og sav, jo mere vejer den.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for jeres svar.

Jeg endte med at købe en brugt Jonsered 2065 I rigtig fin stand hos den lokale forhandler. 65 ccm og 4,6 Hp med 18 tommer sværd.

Jeg har ikke brugt den endnu, men jeg tror det er lige den størrelse jeg er ude efter!

JEg kan næsten ikke vente med at få den prøvet 

Venlig hilsen

Jens

Skrevet af Æblebjerg på 30 jan 2014 12:04

Tak for jeres svar.



Jeg endte med at købe en brugt Jonsered 2065 I rigtig fin stand hos den lokale forhandler. 65 ccm og 4,6 Hp med 18 tommer sværd.



Jeg har ikke brugt den endnu, men jeg tror det er lige den størrelse jeg er ude efter!



JEg kan næsten ikke vente med at få den prøvet 

Så er det da bare at komme ud. Træer falder for en motorsav, selv i den værste snestorm.  

Pøj pøj med den.




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis