Isolering af sokkel

Går og planlægger at skal lave min sokkel på huset da soklen på den en side af huset er gået helt løst da der har ligget en jordbukke op af soklen i 6 mdr. og opstået fugt. .

Men hvordan griber jeg det an
Min plan er først og grave ned og 3 meter afgangen og mure soklen op. ( Ingen problem i den del.

Men tænke nu på også at beklæde den med nået isolering  under jorden , Men hva skal det være 

Terræn bats eller sundolit eller wedi hva er bedst. Og skal jeg grave helt ned til bunden af soklen eller kan jeg nøjes med evt 50 cm under jord højde  Eller vil det ikke gøre nogen gavn  hvis det kun kommer 50 cm ned. 

(har ikke kælder.) så det er kun får at få isoleret lidt mod kulde og får at holde fugt væk osv.
Går og planlægger at skal lave min sokkel på huset... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
...vil du afslutte under terræn? - se her: http://www.rockwool.dk/produkter/u/9038/ydervaegge/tunge-ydervaegge/kaeldervaegge

Med venlig hilsen
Per M. Friis

kanon det var lige det jeg manglede. kan man mon pudse oven på terrænbats .tænke hvis man føre den 30 cm op over jord overfladen og pudse den med armeringsvæv så binde det vel lige så godt på terrænbats som på facadebats eller hva
...ja der er pudsløsninger til bats med noget væv i. Jeg har ikke prøvet det. En af mine venner har vist lagt puds uden på nogle styroporplader. Jeg ka lige spørge ind til det.
Kan du god leve med en kant over terræn - så dit fundament er længere ude end din ydervæg?

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Har planer om at få facadebats på ydervægge så det passer med væggen kommer det længere ud og så passer til sokkel tykkelse hvis jeg føre den op.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis