DONG?

Hvad er det, der gang i mht DONG?
Hvorfor er det hemmeligt, hvad der sker?
Er det i Danmarks interesse at de ansvarlige for finanskrisen skal overtage vores infrastruktur?
Det skulle vel ikke være fordi, at vore absolut kloge og meget dygtige politikere har indset, at energipriserne vil eksplodere pga omstillingen til vindenergi?
Er det så mere bekvemt at tørre ansvaret for fremtidige prisstigninger af på et i forvejen forhadt røverfirma?
Vil det så bare være upræcist sjusk?
Det kan undre mig, at både regering og opposition er så utrolig enige om dette salg.
Jeg er mere end mistroisk over for dispositionerne, idet jeg har meget svært ved at fange fidusen for danskerne.
Det kommer under alle omstændigheder til at koste os kassen med den såkaldte "alternative" energi. Bliver det billigere ved at GS skal stå for "afstraffelsen"? Kan vi så ikke lige så godt holde et evt. udkomme hos os selv?

http://www.skrivunder.net/nej_tak_t...salg_af...

Der er nu 146.000 , der ikke er rolig ved det salg.

Med venlig hilsen
ktm

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi må jo ikke diskuterer Politik her på LDS, så med chance for at få Jørgen E på nakken, Vil jeg nu alligevel mene at efter Anker slap tøjlerne er det parti blevet er akademiker parti, arbejder parti er det ialfald ikke !
Skrevet af Svend Høst på 27 jan 2014 12:11
Der er noget lumskeri i den her sag , selvom finansministeren siger at det er en klokkeren aftale........ding dong..........
Denne her sag burde sendes til en folkeafstemning , det havde man gjodt i Schweiz......

Har vi ikke hørt noget lignende tidligere? Også ifm dingdong og noget med en lille abe

Med venlig hilsen
ktm

 

Det var Poul Nilsson der, som Energiminister tilbage i Ankers regeringstid, indgik en oliehandel med Saudi Arabien. Han besvarede kritikken med, at "dette er en klokkeren aftale" (frit efter hukommelsen).

Når nu DONG skal ud og optræde på ægte kapitalistiske og markedsmæssige vilkår, så regner jeg da med at:

- Strømmen fremover sælges på kommercielle vilkår, så vindmøllerne ikke fremover skal være sikret en overpris på 106 øre imod traditionel strøms ca 35 øre.

- Man har sikret sig at få 40% i skat af afkastet ligesom man vil få, hvis det er min pensionskasse der havde købt aktierne.

- PSO-afgiften, den der bruges til udbygning af VE, fremover bliver fjernet fra min el-regning.

Det kan jo ikke være rimeligt, at Goldman Sachs skal have statstilskud fra Danmark.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg har en skummel anelse om, at det ikke helt vil forme sig som du forudsætter, Chr.

Jeg er bange for, at vi får noget tilsvarende som da DSB skulle til at føre sig frem som virksomhedsguruer med Kyst- og sverigesbanen, DSB First, tror jeg tosserne kaldte det. Det bliver allerhelvedes dyrt og dårligt.
Det kan man så sige, at det er inderligt og skide ligegyldigt, da denne misere primært gik ud over nogle fjolser som tager på arbejde og slæber penge sammen til sådanne notabiliteter som undertegnede, der ikke gør dagens gavn. Og ja, så nogle milliarder i udgift for skatteyderne. Men så var den potte jo ude.

Der er for mig ingen tvivl om overhovedet, at GS får skovlen så inderligt grundigt under dingdongfolkene. De skulle nok have været stået op nogle årtier tidligere, hvis de ville kunne nå GS til sokkeholderne i at bage rævekager. Desværre er perspektiverne langt værre i denne sag ift ovennævnte togsag, Her er det ikke blot nogle relativt få milliarder og så er den potte ude. Næh nej, her er det hele landets infrastruktur, med et solidt sugerør ned i vor alle sammens økonomi med statstilskud og monopolstatus. Vi sidder så at sige i saksen og der er ingen vej ud igen, ud over bare at spytte i bøssen årti efter årti ad libitum for GS og andre.

Hvem får hvad og hvor meget ud af den aftale?

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis