Havetraktor larmer?

Hej
Jeg har en MTD 12/38 (Den der er på profilbillede)
Den er med hydraulisk gear. Den er i rigtig god stand, i forhold til den er fra 88 Når man køre i nogle af de højeste gear larmer den helt forfærdeligt det er ikke motoren, det kommer nede fra bagtøjet og remhjulende Jeg tror selv at det er noget med hydrostaten eller gear kassen
Hvor kommer det fra og hvad kan man gøre ved det?

Kan i hjælpe, det kunne være dejligt at køre uden den larm, og i stedet at kunne høre lyden af den dejlige motor lyd På forhånd tak

Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!
Hej Jeg har en MTD 12/38 (Den der er på... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det med hastigheden stiger lige så stille, kan hænge sammen med at den evt er med dobbelt rem til bagtøjet ?
Jeg har rodet med en MTD, der sad ca halvvejs mellem motor og bagtøj et remhjul bestående af 3 skiver, som det på billedet her

Det fungere lidt ala variomatic gear som findes på scootere

Mht larmen kunne det godt være et leje i remhjulene der er ved at være slidt, og så snart du kobler lidt ud, aflaster du lejet.

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hej tak for svaret. Det er rigtigt hvad du siger der er sådan et remhjul der er i midten, som bevæger sig mere og mer nu mere jeg slipper koblingen. Så det kunne godt være lejet der er gået, jeg sad og var blevet mere i og mere nervøs for at den vær helt ødelagt, efter hvad nitter skrev, med at "jeg skulle måske skifte olie i håb om at det ikke er for sent" men kan det også være det med olien? Jeg kom også lige i tanke om den anden dag, at jeg for ikke så længe siden prøve at løfte bagenden om og rive lift i hjulet, og der kunne akslen give sig lidt, der i hulet ind til gearkassen, så jeg ved ikke om der kunne være gået et leje der som så larmer ?

Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!

Det var også kun et gæt det med olien da du selv nævnte der var noget hydraulik indblandet. Du har jo selv linket til bagtøjet som er fedtsmurt.

Hvis det er den opretstående aksel med remhjulet på bagtøjet der kan give sig, bør det laves omgående da det formodentelig ret hurtigt vil æde tandhjulene. Men bagtøjet er også ret nemt at gå til efter videoen at dømme.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Den jeg skulle lave, havde samme problem med at komme op i fart, løsningen var et sæt nye remme (750kr for alle 3 )

Jeg ved at hjulene som regl har lidt, men det er meget lidt, så som nitter skriver kunne det godt være du skulle hive bagtøjet af og få det gået efter.
Så kan du jo ved samme lejlighed få tjekket lejer og bøsninger i div. remhjul :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Hej, nu skal jeg snart ud og rejse, så efter det vil jeg pille bagtøjet af og prøve at kigge på det. Nogle gange er jeg bange for at skille sådan nogle gamle ting ad, man ved jo aldrig om man får det sat sammen igen. eksempel hvis at boltene er så rustne at de ikke er til at få i igen, Men det ved jeg ikke. Jeg gør det vertfald. Hvad skal jeg kigge på ved gear kassen når jeg har den åbnet, og hvad med det der med at akslen kunne give sig, hvordan kan man lave det, hvis det er det?

Så var der lige en ting, det som du skriver Neubert, det med at det fungere lidt som en scooter. Det er fordi jeg tror også at det er meningen at den går stille op i fart, men jeg ved det ikke. Det er bare meget smart for jeg behøves ikke at sætte den ned i gear hvis jeg lige skal ud på en vej, for der kan jeg bare træde lidt ind på koblingen og så bremser den. nu mere jeg træder på koblingen nu mere bremser den, så ved ikke om det er det med remmene eller det er meningen?


Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!
Annonce
Det er meningen at den skal bremse når du kobler ud, hvor meget bremse og ved hvor meget udkobling kan man justere, men de er lavet til at fungere sammen :-)

Man skal nu ikke være bange for at skille dem ad, men det er altid godt at gå frem med lidt forsigtighed.
Det er heldigvis muligt at finde tegningerne over maskinen, så samlingen skulle også være til at overkomme :-)

Mvh

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Hejsa igen. Så det med at den kommer langsot op i fart og bremser lidt nu mere jeg træder på koblingen, vil altså sige at hvis jeg træder den halt ned så køre den med halt fart, meget smart men er det godt for den? Og er det så nogle nye remme der kan ordne det?

Det er rigtigt at man kan få tegninger og har dem faktisk også, det har jeg aldrig tænkt over at det er jo en nem måde at samle den på igen.

Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!
Jeg søgte maskinen tideligere, der ligger enda en video på youtube hvor bagtøjet bliver adskildt.

Mht. remmene, om de er slidte, der kan du prøve under kørsel at løfte lidt i koblingen med foden, hvis den da tager bedre fat, er det et ret godt tegn på slidte remme.


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Altså nu har jeg prøvet at rive i koblingen imens jeg kørte og der skete ingen ting Ja der ligger en video og jeg tror nok det skal gå. Jeg skal som sagt snart ud og rejse så om 2 uger skal jeg prøve at skille den ad. veder til bage med hvordan det er gået

Skidt med larmen, der skal være MTD på farmen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis