Guitarforstærker med PERIODISK FEJL.

Hej derude i lds-land.
Jeg har en mindre men rigtig god BC Rich øve forstærker, som jeg har været meget glad for i efterhånden 15 års tid.
Pludselig forsvandt lyden. Der er hul igennem til selve højttaleren, for lyden kommer igen, forsvinder, kommer igen etc. etc.
Lyden forsvinder "langsomt" og kommer igen "langsomt" som om der bliver skruet op og ned.
Jeg har haft det elektroniske ude af kabinettet og selv om jeg ikke ved noget som helst om printplader, kan jeg dog se, at alle ledninger sidder fast som de skal. Der er ikke noget, der rasler eller sidder løst. Sikringen ser også ok ud.
Er der nogen, som har en idé om hvad der kan være galt? Og om det er noget jeg selv kan lave?
På forhånd tak.

Forkert fuglefodring = Flere Rotter.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror du ikke den bare på sin egen stilfærdige måde fortæller dig, at nu har den aftjent sin værnepligt, 15 år er da temmelig lang tid for sådan en sag.
Det skulle vel ikke være sådan at volumenknappen er temmelig svær at indstille ??? 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Nitter.
Nej, ingenlunde. Jeg tænker, at du refererer til støv, som kan få den til, at skratte når man drejer på volumenknappen? Jeg har gået alle lodninger igennem og ingen lader til, at være knækkede. Umiddelbart tror jeg, at det er én af de (afskyeligt) mange komponenter på printpladen, der har givet op,- men jeg aner det i virkeligheden ikke Trist, for der er/var en ret god lyd i den - af en lille øver at være

Hey.
Egentlig ikke. En forstærker bliver, i princippet, ikke for gammel - men kan s'fø'li' gå i stykker. Problemet er, at den - rent økonomisk - ikke er særlig meget værd, når man tænker på hvad en tekniker skal have i timen. Så hvis den skal reddes er det nok noget jeg selv skal gøre...

Skrevet af Rottemanden på 26 jan 2014 22:49

Hej Nitter.

Nej, ingenlunde. Jeg tænker, at du refererer til støv, som kan få den til, at skratte når man drejer på volumenknappen? Jeg har gået alle lodninger igennem og ingen lader til, at være knækkede. Umiddelbart tror jeg, at det er én af de (afskyeligt) mange komponenter på printpladen, der har givet op,- men jeg aner det i virkeligheden ikke Trist, for der er/var en ret god lyd i den - af en lille øver at være

Ja ok. Tænkte på om volumenkontrollen var af den type, der bliver bliver styret med en DC spænding. De kan nemlig finde på at lave de numre du beskriver når potmeteret med årene bliver dårlig. 

Det kan principelt være mange ting. Prøv og indlever den til en radiomekaniker af den gamle skole. Han kan sikkert reparere den for et rimeligt beløb. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Når den skruer op og ned af sig selv, kommer der så støj ind over? ...lidt á la distortion? Så kan det være dine forsyninger til forstærkeren, som er blevet trætte. Prøv at kigge på elektrolytterne i strømforsyningen. Hvis toppen buler op, er det det første sted at lede.

Personlig synes jeg at det lugter af et strømforsyningsproblem. Tag elektronikken ud og lod at efter fra ende til anden.

En Fender Mustang Mini fås lige nu for 98€ hos Thomann, så det er enten under to timer hos en prof, eller ...lav det selv...

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Hej Christian.
Det var godt tænkt. Jeg prøver at splitte den ad - igen
Og ja,- Born to Run ER et fedt album.

Tak for hjælpen alle sammen.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere