Tilslutning af opvaskemaskine

Hej

Jeg skal igang med at installere en opvaskemaskine (den er endnu ikke købt). Jeg har ingen vvs erfaring overhovedet, men kan læse at man ikke selv må lave installationen Er der nogen herinde der ved hvad det ca. vil koste at få en vvs'er til at klargøre det hele, så jeg bare skal koble den til?

Angående strøm tænker jeg at jeg køber en maskine på der passer på 220V så kan jeg selv trække det.

Alle gode råd er velkommen

Mvh Jesper


11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jesper.
Og velkommen her på LDS.
Der er skrevet alen lange spørgsmål og svar på netop opvaskemaskiner, så brug søge feltet.
Ps. alle husholdning opvaskere er til 220 v. Og nej du må ikke selv trække el kabler til den.
Skrevet af Håndværkeren på 26 jan 2014 11:47
Hej Jesper.
Og velkommen her på LDS.
Der er skrevet alen lange spørgsmål og svar på netop opvaskemaskiner, så brug søge feltet.
Ps. alle husholdning opvaskere er til 220 v. Og nej du må ikke selv trække el kabler til den.

Tak  

Det lader til jeg skal vælge at få fagfolk til at udføre opgaven

Har du en ide om hvad det vil koste, bare sådan ca.? 

Mvh Jesper
Nu er jeg ikke VVS'er,men skulllee jeg give tilbud, ville det være rart at vide, om der ud over afløb, også er en hane, at slutte vandet til....? Og hvis der også er noget strøm dernede, er det slet ingen problemer (i at du selv slutter maskinen til en eksisterende installation... tror jeg)

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Der er hverken hane eller EL 😞

Jeg havde et budget på en 5-6k inklusiv maskine, er det realistisk?

vvs delen er jo ret enkelt, afløbet er der, så erstatter du hanen til det kolde vand i muren, med sådan en. der er udtag til vandhanen, med kobberrøret, og for neden er der tilslutning til opvasker. (en  nem opgave, hvis der er en hovedhane, så der kan lukkes for vandet)

www.wattoo.dk/stopventil-1-2x10mm-m-aftapv-744426023

Det vil vel gå en vvs time på, plus en hane, så vel ca. 1000  kr.

El er jo ikke til at se, men mit gæt 1000-2500 kr.

Annonce
Skrevet af je__ns på 26 jan 2014 13:48

vvs delen er jo ret enkelt, afløbet er der, så erstatter du hanen til det kolde vand i muren, med sådan en. der er udtag til vandhanen, med kobberrøret, og for neden er der tilslutning til opvasker. (en  nem opgave, hvis der er en hovedhane, så der kan lukkes for vandet)

www.wattoo.dk/stopventil-1-2x10mm-m-aftapv-744426023

Det vil vel gå en vvs time på, plus en hane, så vel ca. 1000  kr.

El er jo ikke til at se, men mit gæt 1000-2500 kr.

Tusind tak for brugbart svar. Hvad skal EL-installatøren vide, før han kan give en pris?

EL-skabet ser sådan ud, hvis det skulle ha en betydning.



Det afgørende er nok hovedsageligt, hvor kablet til maskinen kan kobles til henne, og om det må føres synligt osv. Det er meget svært at svare på, uden at have set præcis hvor stikket skal være.

Elinstallatøren kan næppe give en pris, før han har set omgivelserne og kender dine krav.
Okay, tusind tak for input

Det virker ikke helt umuligt at holde det omkring de 6K.



Jeg henter strømmen til opvaskeren, fra komfurstikket.

Der er trukken et installationskabel, og så i en dåse hvor opvaskeren er koblet på.

Måske det også er en mulighed for dig også?

Hvis jeg ikke læser helt forkert på billedet af gruppetavlen, så er der på den gruppe der står komfur ved, også en tekst der står opvaskemaskine

Så det kan jo være der allerede er en dåse enten inde hvor opvaskemaskinen skal stå, eller i skabet under køkkenvasken, hvilket vi ikke kan se da vi ikke ser hele skabet.

/Ib
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis