360 kg 14 fods speedbåd. uden motor ???

Er 360 kg til en 14 fod Speedbåd uden motor og benzin. Ikke I over kanten. Burde det ikke mindst 100kg lettere. Mvh Christian
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder da lidt tungt, men er båden beregnet til en stor motor, er den jo kraftig opbygget.

Hvilket fabrikat er båden, sidder der en typeplade?

Men eller kan det jo være vand i dobbeltbund, med vandsuget træ, eller skum.

Det er et kendt problem på mange småbåde med dobbeltbund, det samme med hækken som har det med at suge vand, så den træplade der sidder der rådner.

Det er en shakespeare waverider. Båden. 14fod. Jeg tror osse den har suget vand. Da har stået uden I et år. Og jeg tømte den et par liter I bunden ved bore et hul. Hva den bedste måde at få den gennem tør. I når sikkert har suget 50kg vand. Mvh Christian

Et par liter vand lyder ikke voldsomt, jeg tror ikke man kan tørre det indstøbte træ.

Ved du om der er skum i dobbeltbunden?

Hvis du går inde i båden, virker bundes så blød? (det skal ikke være frostvejr, da det evt. vandholdige træ så er frosset)

Ofte er løsningen at skære dobbeltbunden ud indefra, og så ligge en ny bund i.

Du kan prøve at spørge her, der vil nok være flere forslag.

www.baadgalleri.dk/forum/sogeresultat?&sort=1

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis