Fugtig hjørne i kælder

Hej LDS'er.

Min kælder er blevet mega lækker efter at have fjernet alt fra 70'erne (gulvtæppe, kork og masonit plader)

Men jeg har et hjørne som er fugtigt som det eneste sted i kælderen, har i nogen erfaringer med hvorfor det kun er i et hjørne, Væggen er bagsiden af huset og der er ikke nogle tagrender der peger ned eller noget.


Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selv om du ikke lige har et ned-løbs rør der kan jorden godt være meget våd, så mit råd vil være at du får gravet op ude ved hjørnet og får lagt en form for dræn lang muren der fører enten til en faskine længere væk fra huset eller til dine regnvands afløb. Efter fyld med groft grus som kan lede vandet hurtigere væk.
Hej Jørgen.

Tusind tak for svar. jeg er begyndt at tro det kan være den maling jeg er blevet anbefalet. Det er en plastmaling, men Sadolin sagde udtrykkeligt den var diffussionsåben. Dog har jeg jo malet over flere gange, hvilket jo kan have givet problemer. Jeg har slebet malingen ned hvor det var udsat og det ser ud til at have bekrænset mærke skjolder betragteligt. Kan der være noget om det?

Jeg er ultimativ nybegynder. Bær over med mig...
En diffusions åben maling vil være åben uanset hvor mange lag du påfører
Har du god ventilation i rummet? Da jeg flyttede ind i mit 1929 hus havde jeg to meget fugtige hjørner i kælderen. Da jeg efterfølgende etablerede ventilation og satte lidt varme på kælderen er hjørnerne knastørre, sommer som vinter.

./ras
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også