Bredde på fundament til garage

Kort spørgsmål - hvor bred skal et stribefundament være til en garage bygget af træ?

Detaljer;
Samlet størrelse: 6*12 meter, vægge i 45x195 mm stopler, C/C 600 mm, med isolering, samt træ/gips-beklædning på begge sider, tag i stål, og isoleret 400 mm. Efterfølgende skal der støbes gulv som er isoleret med poly og lægges gulvvarme.

/Netmaster
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg lavede mit kun 10 cm bredt, med en lecablok øverst, og gevindstænger støbt ned i betonen. Jeg brugte 10 cm bredt tømmer i trykimprægneret, så ingen grund til bredere sokkel.

Men bruger du 195mm tømmer vil en 20 cm nok passe. (alternativt en 15 cm, hvis sokkelen ikke må være bredere end tømmeret.)

De skal laves i 200mm i bredden det skal understøtte hele væggen jo. Husk at beton kanten slutte ved underkant af gulvisolering. Og så laves resten i leca blokke, og for din egen skyld skal du nok lige sætte gevindstængerne i mens betonen er våd.

Vil sige efter egen erfaring at det er meget hårdere opgave og støbe sådan et fundament end du tror og vil klart anbefale i er to mand mindst hvis du ikke vil arbejde hele natten.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis