Fik jeg nu ødelagt mit el?

Først og fremmest beklages der, hvis jeg har postet i det forkerte subforum.
For ikke at nævne den dårlige skitse, jeg ellers prøvede at konstruere så simpelt som muligt.



Jeg var igang med at hænge diverse lamper op i mit "Indgangs rum", entré, køkken og soveværelse. Det virker umiddelbart ganske fint, og jeg er 95% sikker på, at jeg ikke har lavet noget forkert. Ganske enkelt, relæet blev slået fra, ledninger koblet sammen med lampe, og ellers skruet fast i loftet. Kontakten i soveværelset må have en fejl da den ikke kunne slukke lampen, og den blev derfor taget ned.

Af en grund jeg ikke kender til, så virker intet el i min stue nu. Jeg har ganske vel tjekket og skiftet alle sikringer for at være 100% sikker, så der er ikke noget dér.
Jeg indrømmer gerne, at jeg ikke er den store handy man (dog forsøger jeg at udvide min viden), så det er begrænset hvor meget jeg kender til.
Det skal tilføjes at en stikkontakt i soveværelse og indgang givetvis heller ikke virker nu.

Kan i have nogen i idé om, hvad det kan være? 

Om det blot er et tilfælde, eller ej, så er varmen også dalet en del samt der er ikke varme i gulvet mere. Men jeg vil prøve at snakke med udlejer om dette. Han siger dog han ikke ved hvad det kan være mht. el problemet.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Martin,

Det lyder til du har glemt at samle alle ledningerne igen, efter du arbejdede med afbryderen til lampen.

Ud fra din tegning kunne det være muligt at tilgangen til stuen kommer igennem soveværelset, og fejlen dermed kan være derinde. Så kontrollere lige den afbryderen, og se om der er en leder med strøm på

Du har fået løst samlingen af ledningerne i den faste installation , sikkert i det lampe udtag hvor lampen ikke kunne slukkes , da du havde forbundet den til fasen og ikke en mellemledning, spænd alle skruerne i det lampeudtag , så skulle der være lys igen.............tror jeg...........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Ja, jeg tror også mest på løse forbindelser. Det kan dog også være bag på lampeudtagene, der er noget som har løsnet sig, mens du har arbejdet med dem.
Mht. den manglende gulvvarme, så er det sikkert fordi din cirkulationspumpe heller ikke får noget strøm i øjeblikket.
Jeg fik snakket med udlejer, og han er enig med jer.
Jeg vil kigge på det i morgen og komme med en opdatering.
Tusind tak for den gode respons
I havde ganske vel ret
Både i soveværelse og det første rum efter entre, havde en yderligere ledning ikke fæstnet sig ordentligt fast til samlemuffen.
Tusind tak for hjælpen, der sparede jeg en masse besvær på selv at regne det ud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis