Varieret opvarmning af rum 3 km. væk

Hej

Jeg skal have opvarmet et beton rum på ca. 40 kvm., og der er ikke nogen form for radiator eller andet installeret. Det vil blive anvendt ca. 4-5 * 1.5-2 timer ugentlig.
Da jeg på nuværende tidspunkt er studerende, så er omkostningerne nødsaget til at være minimalt.

Min første tanke var en stikkontakt fra GSM teknik med sms funktion, og dertil købe en form for varmeblæser eller andet. Det er dog umiddelbart også den dyreste løsning!

Nu tænker jeg en (eller flere) el-paneler fra Harald Nyborg, med digital ugetimer. Downside er dog, at jeg er nødsaget til at være der på et bestemt tidspunkt ugentligt/dagligt.

Gode eller dårlige inputs er meget velkomne! 

Kom glad
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dårlige indputs, det findes ikke her. Kun spørgers manglende evne til og konkret kunne formulere et spørgsmål, så det afkaster det svar de nøjagtig ønsker sig.   

Tja, hvorfor ikke varmeblæser+ugeur når/hvis det skal være billigste løsning ???

Glem alt om elpaneler, hvis du ikke vil have dem tændt døgnet rundt. De dutter nemlig ikke til en kortvarig opvarmning af et koldt rum.

Hvis der er et kraftstik vil jeg dog anbefale dig og købe en 10 kW varmeblæser i stedet og så bare tænde når du ankommer, så går der ikke mange min før du må smide trøjen. Det vil nok også over tid blive den billigste/bedste løsning. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for din respons "Nitter".

Der er et cirkulær kraftstik, men det er dog kun "nødindgang", hvortil udlejer fortalte at jeg ikke måtte bruge det.
Der er dog en rektangulær indgang til kraftstik, jeg er dog ikke bekendt med, om varmeblæser fås med denne udgang.
Kunne det tænkes, at man kan købe en 10 KW varmeblæser med ugetimer?
Jeg kan dog ikke understrege nok, hvor koldt der umiddelbart er i dette rum. Jeg er i gang med at plante rokvuld forskellige steder for at begrænse luft der kan trænge ind. Planen er, at varme blæser skulle starte ca. ½-1 time før jeg ankommer
Skrevet af MartinN på 25 jan 2014 13:54
Tak for din respons "Nitter".

Der er et cirkulær kraftstik, men det er dog kun "nødindgang", hvortil udlejer fortalte at jeg ikke måtte bruge det.
Der er dog en rektangulær indgang til kraftstik, jeg er dog ikke bekendt med, om varmeblæser fås med denne udgang.
Kunne det tænkes, at man kan købe en 10 KW varmeblæser med ugetimer?
Jeg kan dog ikke understrege nok, hvor koldt der umiddelbart er i dette rum. Jeg er i gang med at plante rokvuld forskellige steder for at begrænse luft der kan trænge ind. Planen er, at varme blæser skulle starte ca. ½-1 time før jeg ankommer
Øøøøh, tjaa'e æeee.  Er det korrekt forstået, at det runde kraftstik må du ikke bruge men gerne det af den gammeldags firkantede ???

Hvis ja kender jeg en en løsning til under kr. 100.

Glem alt om timer, især når vi taler om en trefaset varmeblæser. Luften i rummet bliver varmet op til en udholdelig temperatur på under 5 minutter. Det er den måde vi andre varmer vores værksted på.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.
Som en af vore venner skrev på FB i går da hun kom hjem til et 2º koldt hus efter nogle dage ude: Det her er f..... koldt, og det betyder vel, det vil være bedre at krybe ind i køleskabet

Nå, jeg ville også gå efter en kraftig varmeblæser, da du vil kunne være i rummet i løbet af få minutter.
Harald N har en 2 kW - 230 V til kr178,- og en 5 kW 400V til kr 498,-
Stikket kan du da selv bestemme.


mvh

 varmetossen

Jeg har sådan en 2000W varmeblæser til 230 volt fra HN, den er ikke særlig effektiv, jeg tvivler stærkt på den yder 2000 watt, det har været sådan fra ny.(har tjekket at varmelegemerne virker)

Jeg bruger den i mit lille hobbyrum, som er ca 8m2 velisoleret (200mm væge og loft, 275mm i gulv) det står med 8 gr grundvarme, med en olie radiator. Men det tager virkelig langtig for 2000w blæseren at varme det op til 18-20 gr.

Annonce
Jeg har en varmepumpe du kan købe for 500,-... Men den skal selvfølgelig monteres....
Hvordan bruger du rummet ? Bevæger du dig rundt, eller opholder du dig mest på en bestemt område. ?

Eks. sådan en, den opvarmer ikke luften ret meget, men kun personerne som opholder sig indenfor dens rækkevide.
En god løsning, hvis man ikke vil holde varme på hele tiden.

http://biltema.dk/da/Byggeri/VVS/Radiator-og-varme/Radiator-El/Infravarmer-1000-W-46214/

Mvh Thomas Hansen

Tror nu nok det ville være en ide om du spurgte udlejer om du må bruge kraft over hovedet, inden du går ud og investere i alt for meget. Endnu bedre, find et andet lokale der ikke er bygget af beton.
Jeg vil gætte på, at udlejer lynhurtigt vil opdage, hvis der sættes en 10 Kw kalorifere igang med jævne mellemrum, selv ved det gamle firkantede kraftstik!! Det koster jo blot en bagatel af 25 kr. i timen at køre med den!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Jo, det var derfor jeg stoppede ved 5 kW

mvh

 varmetossen

Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis