Varieret opvarmning af rum 3 km. væk

Hej

Jeg skal have opvarmet et beton rum på ca. 40 kvm., og der er ikke nogen form for radiator eller andet installeret. Det vil blive anvendt ca. 4-5 * 1.5-2 timer ugentlig.
Da jeg på nuværende tidspunkt er studerende, så er omkostningerne nødsaget til at være minimalt.

Min første tanke var en stikkontakt fra GSM teknik med sms funktion, og dertil købe en form for varmeblæser eller andet. Det er dog umiddelbart også den dyreste løsning!

Nu tænker jeg en (eller flere) el-paneler fra Harald Nyborg, med digital ugetimer. Downside er dog, at jeg er nødsaget til at være der på et bestemt tidspunkt ugentligt/dagligt.

Gode eller dårlige inputs er meget velkomne! 

Kom glad
Hej Jeg skal have opvarmet et beton rum på ca.... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det har den fattige studerende jo ikke råd til, lad os for nemhed sige at han bruger for 15,00 kr. i timen x 2 timer i døgnet 6 dage i ugen, 180 kr. om ugen eller ca. 810,00 kr. om måneden, knægten bliver jo ruineret på den måde !
Skrevet af je__ns på 25 jan 2014 16:25

Jeg har sådan en 2000W varmeblæser til 230 volt fra HN, den er ikke særlig effektiv, jeg tvivler stærkt på den yder 2000 watt, det har været sådan fra ny.(har tjekket at varmelegemerne virker)

Jeg bruger den i mit lille hobbyrum, som er ca 8m2 velisoleret (200mm væge og loft, 275mm i gulv) det står med 8 gr grundvarme, med en olie radiator. Men det tager virkelig langtig for 2000w blæseren at varme det op til 18-20 gr.

Ja tak jeg har også en sådan varme blæser, og det er muligt at den forbruger 2000 w, på fuld styrke, men det er langt fra at give mere varme end min keramikske varmeblæser leverer på kvart styrke, d.v.s. 500 w.

Skrevet af Håndværkeren på 27 jan 2014 01:58
Ja tak jeg har også en sådan varme blæser, og det er muligt at den forbruger 2000 w, på fuld styrke, men det er langt fra at give mere varme end min keramikske varmeblæser leverer på kvart styrke, d.v.s. 500 w.
Håndværker!!!!

Så er du derude igen, roder dig ud i noget du ikke har forstand på........hvis er varmeovn bruger 2000W så vil den afgive et vis antal varmekalorier det er en naturlov, en 2000W ovn vil afgive 4 gange så megen varme som en på 500W.
Elvarme baseret på den ohm`ske måde er en 100% forretning alt den strøm en ovn bruger bliver omsat til varme
Jens....Det kender jeg godt , det tager lang tid for en 2Kw blæser at varme et koldt skur op ,nu starter jeg nogle gange fra minus grader , da mit skur er uopvarmet , men helårsisoleret , og det tager laaang tid..........bare at nå 15gr. C 



   elektriker fra jævnstrømmens tid
Det er muligt at du kan bevise at du har ret i din påstand, jeg oplever bare at den ovn på 2000 w ikke afgiver mere varme end min keramikske ovn gør på 500 w.
Bemærk venligst at det er Onkel Haralds ovn vi snakker om, den er opgivet til at bruge 2000 w. om den gør det er så en anden sag !
Annonce
Du kan købe en energitester , som virker som et wattmeter , så kan du se hvad dine elting bruger , fås for tiden i aldi til ca 80kr..........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Tak for den gode respons i tråden!

Beklager min dårlige formulering "Nitter", det er det firkantede kraftstik jeg refererede til

Ja, jeg vil bevæge mig i rummet og ikke blot sidde/stå i bestemt stilling konstant.

Jeg er stadig i tvivl om hvilken vej jeg skal gå, da sådan et 10 KW bæst jo sluger i strøm.
Jeg har lånt en varmeblæser med gasflaske fra "de gamle", så jeg vil afprøve og se hvordan det kommer til at fungerer.
Om sommeren er det optimalt at opholde sig i rummet uden opvarming, det er ganske vel kun de næste 3 måneder der bliver godt kold!
Hvorfor er det så vigtigt at rummet er 40 m2 og af beton, fare du skrigende rundt i bar røv o.s.v. Der må da kunne findes noget mere fornuftigt opholds sted.
Skrevet af MartinN på 27 jan 2014 12:55

Tak for den gode respons i tråden!



Beklager min dårlige formulering "Nitter", det er det firkantede kraftstik jeg refererede til



Ja, jeg vil bevæge mig i rummet og ikke blot sidde/stå i bestemt stilling konstant.



Jeg er stadig i tvivl om hvilken vej jeg skal gå, da sådan et 10 KW bæst jo sluger i strøm.

Jeg har lånt en varmeblæser med gasflaske fra "de gamle", så jeg vil afprøve og se hvordan det kommer til at fungerer.

Om sommeren er det optimalt at opholde sig i rummet uden opvarming, det er ganske vel kun de næste 3 måneder der bliver godt kold!
Ja ok. Vil dog ikke undlade at oplyse dig om, en stor varmeblæser altid vil blive den billigste løsning da den, efter at have varmet rummets luft op, kan slukkes et stykke tid og dermed ikke kommer til at køre kontunerligt. En gasovn varmer kun luften omkring ovnen op, da der ingen "omrøring" af luften sker i lokalet !   




Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jamen han da bare løbe rundt om gas ovnen Leif, så skulle der blive røre i luften 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis