Swedoor Compact glasdøre: Klamp ?

Hej

Jeg har netop købt 3 Swedoor Compact dobbelt glasdøre. Min forventning har været bedste kvalitet, bedste overfladebehandling m.v. Jeg har været villig til at betale den ret store prisforskel for disse goder.

Nu har jeg været i gang med at montere den første og jeg er blevet ret skuffet over at opdage, at man har benyttet synlige søm til fastførelse af glaslisterne. Min far har købt billige døre i Jem og Fix og har er der ingen synlige sømhuller. Jeg mener også at man i dag kan anvende lim, som er lige så stærkt som søm.

Er der nogen af Jer, som har Swedor Compact glasdøre, og kan svare på om I også har synlige sømhuller i jeres døre ?

Jeg har vedhæftet et par billeder.


Selvbyggeren

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har samme slags Swedoor, jeg har aldrig tænkt over, om listerne har synlige sømhuller.

Jeg var så lige henne at kikke, ja de har også synlige søm huller, jeg synes ikke de genere.

Hej Jens

Tak for dit svar. Noget tyder på, at det så er et bevidst valg fra Swedoor side, så det kan jo ende med at jeg selv må spartle/male de 32 huller pr. dør selv om det ikke lige var planen da jeg købte dem. Efter at have læst om dørene var det min forventning at jeg ville få ekstra finish og overfladebehandling. Valgte også Flexgerigter for at slippe for at spartle dykkere m.v.

Der er 2 plastik propper (med hul) med, men ingen vejledning. Som jeg vurderer det skal de anvendes til skudriglerne og der må jo så skulle bores 1 20 mm. hul i topkarm og bundstykke. Er det også en sådan løsning du har ?


Selvbyggeren

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Mine er kun enkeltdøre, men ellers helt ens.

Så det med skudriglen har jeg jo så ikke...

Da jeg lavede køkken (svane) fulgte der nogle små flasker med rep. maling med.

Det brugte jeg til at duppe sømmene, i mine færdigmalede fodpaneler med, samme farve og virkelig nem at bruge, der sidder en lille pensel i låget, så det ville være perfekt, til de sømhuller i dine døre.(det fylder godt, og spartling vil ikke være nødvendig)

Jeg har samme dør. Jeg er ikke generet af sømhullerne men synes ikke kvaliteten er overvældende. Dørene virker meget lette op pap-agtige...
Skrevet af Emilpaulsen på 26 jan 2014 19:45

Jeg har samme dør. Jeg er ikke generet af sømhullerne men synes ikke kvaliteten er overvældende. Dørene virker meget lette op pap-agtige...

Sømhullerne genere heller ikke mig.

Jeg er lidt imponeret over, hvad glasset kan holde til, det hænder når der er gennemtræk i huset (sommer alt står åbent) så smækker de sommetider i med et kæmpe brag, der er aldrig sket skade.



LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også