Satyr ben

jeg skal fæstne disse metal stænger:
http://i1073.photobucket.com/albums...ec161a.jpg


inde i disse fiberglas mannequin lår:
http://i1073.photobucket.com/albums...310dde.jpg

for at skabe en satyr som denne:
http://i1073.photobucket.com/albums...2032c8.jpg

min plan er at placere metal stængerne inde i glasfiber lårene og så hælde flydende skum i. Skummet skal være så hårdt som overhovedet muligt da der nok vil opstå en del friktion/vippen pga. mannequinens højde. Grunden til at jeg gerne vil bruge skum er for at spare på vægten.

Jeg forestiller mig et produkt i stil med dette: http://www.youtube.com/watch?v=w7jJCrrFLcw

er der nogen der ved om man kan få sådan et produkt på det danske marked?

er lydhør over for eventuelle alternativer.

på forhånd tak 


12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til L D S

Fik noget Pu. skum for snart mange år siden, det var netop et 2 komponent skum som  jeg fik i 2 5 L. dunke skulle blandes 1:1 (for at gøre en 16' sejljolle synkefri)

Fik det af min onkel som var isolatør, han fik det hjem i store tromler. ( 200 L )

Det er noget giftigt stads, tvivler lidt på om du kan købe det som privat person, uden div. beviser om gennemførte epoxy kurser.

Alternativt til dette:

Køb nogle dåser PU skum det der bruges til isætning, og tætning omkring vinduer, F.eks. i Jem & Fix ved de har noget stående på hylden.

Find noget slange der passer til dysen for at lede skummet helt ud i de yderste steder.

Men pas nu på. (god udluftning, briller & handsker)

Arbejdede lidt med sådan noget (støbning i akryl ol.) for godt og vel 20 år siden, firmaet fik deres kemivarer ved et Tysk firma som hed Otto Bock.  


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Skrevet af maskinsnedker på 25 jan 2014 16:23

Velkommen til L D S

Fik noget Pu. skum for snart mange år siden, det var netop et 2 komponent skum som  jeg fik i 2 5 L. dunke skulle blandes 1:1 (for at gøre en 16' sejljolle synkefri)

Fik det af min onkel som var isolatør, han fik det hjem i store tromler. ( 200 L )

Det er noget giftigt stads, tvivler lidt på om du kan købe det som privat person, uden div. beviser om gennemførte epoxy kurser.

Alternativt til dette:

Køb nogle dåser PU skum det der bruges til isætning, og tætning omkring vinduer, F.eks. i Jem & Fix ved de har noget stående på hylden.

Find noget slange der passer til dysen for at lede skummet helt ud i de yderste steder.

Men pas nu på. (god udluftning, briller & handsker)

Arbejdede lidt med sådan noget (støbning i akryl ol.) for godt og vel 20 år siden, firmaet fik deres kemivarer ved et Tysk firma som hed Otto Bock.  


Tak skal du have og tak for svar. 

Ja, skum kan bruges til mange ting.

Det kan godt være du har ret mht. adgang til den slags materialer. Har lige sendt en forespørgsel der ligner dette indlæg, til en 8-9 forskellige udenlandske forhandlere af 2 komponent flydende skum, så nu må jeg se hvad der sker.

Hvis ikke det lader sig gøre kan det være jeg må forsøge mig med din spraydåse/slange kombination. Jeg ville dog foretrække at hælde det i, da åbningen er meget lille når metalstangen sidder i. Forestiller mig også at det vil give en mere massiv konsistens, især hvis man giver det et lille tryk med handsken lige inden det størkner. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu skal du lige være klar over at den type skum som Jens henviser til, udvider sig op til 25 gange og det er så stærkt at det kan sprænge glasfiberen.
Min gamle mester fra da jeg stod i lære som bådebygger havde den ide at der bare skulle noget i, ikke så meget pjat med mængde mål i forhold til rummets størrelse, det resulterede i at en jolle med dobbelt bund blev sprængt i bunden og her var tale om en glasfiber tykkelse på 10 mm. hvor der heller ikke blev sparet på noget.
ups
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af je__ns på 25 jan 2014 17:54

Man kan sagtens købe 2-k skum herhjemme, det bruges til både mv. men det er som regel i ret store portioner.

Det jer var lige det billigste jeg kunne finde.

www.hificarfi.dk/Shop/tabid/80/Prod...fault.aspx

polyurethane foam

Måske kunne pur lim, være en mulighed, det skummer jo også op.

www.harald-nyborg.dk/p4863/dana-pu-lim-250-ml

DANA PU-LIM 250 ML


jo tak, jeg har også haft kig på den der. Er dog lidt betænkelig ved emballagen og mængde forskellen på de to komponenter. Virker lidt hjemmelavet og er også meget dyr. Ser ud som om den ene flaske kun har en 1/10 del i sig. Måske det skal være sådan? Uanset er det den eneste jeg har kunnet finde på en dansk side.
Mht. limen, jeg vil helst fylde lårene op, så der skal nok rigtig meget lim til og så kommer det nok til at veje en del. Spørgsmålet er om den størknede lim er hård nok...... ellers er det helt sikkert en mulighed jeg vil se nærmere på, hvis ikke jeg kan få lov/skaffe skummet.

Skrevet af Håndværkeren på 25 jan 2014 18:15
Nu skal du lige være klar over at den type skum som Jens henviser til, udvider sig op til 25 gange og det er så stærkt at det kan sprænge glasfiberen.
Min gamle mester fra da jeg stod i lære som bådebygger havde den ide at der bare skulle noget i, ikke så meget pjat med mængde mål i forhold til rummets størrelse, det resulterede i at en jolle med dobbelt bund blev sprængt i bunden og her var tale om en glasfiber tykkelse på 10 mm. hvor der heller ikke blev sparet på noget.

woahh det lyder vildt! tak for advarslen, det skal jeg huske.
Det ser nu ud til at være de rigtige mængder Jens, bare lidt underligt at de ikke bruger en mindre ambalage.
Men det er lidt lige som når du blander eks. plastik padding der bruger du jo også kun en lille stump hærder.
Jeg ved godt at det ikke har noget med tråden at gøre, så jeg undskylder på forhånd.

Men Jens hvis det nu kræver en større omlægning af maskine der skal fylde produktet på dunke / flasker, vil jeg tro at det er den strategi firmaet bruger. Det kunne også tænkes at de dunke var billigere i ind køb end flasker i den rette størrelse. 
Det var bare min ydmyge mening 
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også