Vaskemaskinen - vasketid

Har købt denne vaskemaskine for 1,5 uge siden, og fået den sat til af en vvs mand.

Candy vaskemaskine AQUA 1041D1-S - Elgiganten

Nu har jeg vasket 3 gange i maskinen. Og første gang var den 3 timer om at vaske en alm. 40 graders vask, og de to sidste gang har den været 2 timer om det. Er det normalt for en ny vaskemaskine som kun er 1,5 uge gammel?
Det skal nævnes at maskinen er sat til jordstik med 220 volt og den tager kun koldt vand ind, så vandet skal selvfølgelig varmes op først. Der står intet i manualen om, hvor længe den skal være om at vaske de forskellige programmer.
Synes måske bare, at en ny maskine burde være lidt kortere tid om at vaske en alm. 40 graders vask. Kan der være en eller anden defekt ting i maskinen, som gør at maskinen er 2 timer om at vaske.

Mvh.

Mikkel

Mvh.

Mikkel
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det lyder liiiiidt sært, når de skriver i de tekniske spedifiktioner den både har et 14 og 30 minutters program. !!! 

Æ tror du skal klage til sælger hurtigst muligt.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det lyder faktisk ikke helt tosset med de vasketider.
Jeg kan ikke se programvælgeren eller andet på billedet, så jeg kan kun svare ud fra mine erfaringer med min egen næsten nye maskine. Den tager 2,5 timer på et 40º bomuldsprogram. De lange vasketider giver enzymerne mere tid til at opløse snavset, ikke mindst ved lave temperaturer.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Dobbeltindlæg.
Slettet af mig selv.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ifølge specifikationerne på Candys hjemmeside varer en 40 graders vask 120 minutter, vel at mærke ved halv fyldt maskine. Så den vasketid du oplever er vidst ikke helt galt. Men du kan vælge et quickprogram i stedet for, det gør jeg ofte selv når tøjet ikke er "rigtigt" beskidt.
Vores nye Bosch 8 kg. Maskine er 2t og 40m om at vaske en 40 graders vask på et standard program. Er tøjet ikke synligt beskidt, bruger vi som regel en funktion der hedder "spar tid" og så vasker den på nøjagtig én time!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Tusind tak for svarerne. Jeg må prøve at finde ud af, hvilket program der er quick program, og så prøve i weekenden og se hvor lang tid den er om det.

Mvh.

Mikkel
Jeg har også en Bosch vaske maskine  og en normal vask 60 gr. (bomuld) tager 1.53timer, men på spare programet 1.13timer , er der ikke en monitor på din nye vaskemaskine der viser hvor lang tid vasken tager og hvor langt man er henne i vaskeprocessen og hvor når vasken forventes at være færdig......... 

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Som du kan se på linket i min første tekst, er der en et display på. Der står dog i specifikationerne på elgiganten at der er en indikator for resttid. Ved dog ikke lige hvor den skulle være. Men jeg har nu som Jacobn også har gjort, fundet specifikationerne på candy's hjemmeside. Og da der står der, at en 40 grader normal vask i gennemsnit tager 120 min., så må jeg bare acceptere dette. Vil dog prøve at tjekke de hurtige vaskeprogrammer og se om de kan bruges, og hvor hurtigt det går.

Mvh.

Mikkel
Ja, og den gamle Hoover der står ude i bryggerset her, kan vaske mine olierede arbejdsklær rene ved 60 grader på en time uden forvask. Den er endda mærket som en A+ maskine hvad angår vand og strøm forbrug. Såå en undres jo lidt.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nu har jeg kikket på dit link ,og der er da ikke noget display, og 2990 kr. er da meget dyrt , og så for en candy vaskemaskine som er i den dårlige ende af skalaen , jeg købte en bosch vaskemaskine, også hos elgiganten til 1995 kr som tager 5.5kg tøj og centrifugerer med 1400 omdr. det var et tilbud man ikke kunne sige nej til.............

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis