isolerer under baderum med krybekælder

Jeg vil på et tidspunkt have lavet gulvvarme på badeværelset, og er i den forbindelse begyndt på de indledende obsavationer i huset fra 62, hvor jeg lige har lidt spørgsmål til som i sikkert har erfaring i.

Jeg har krybekælder under baderummet og teknikrum ca 1.2meter højt (skønt med afløbsoverblik). Der er støbt betongulv for neden med armering som jeg kan se det,,, og der er tarazzo gulv støbt på gulvet i baderummet. Tror det er totalt 150mm tykt. Gulvet ligger ikke i sokkelniveau, men lige lidt over. Som jeg har forstået det fra en bekendt er det godt, da muren er hulmursisoleret.
Krybekælderen er sund, og har ingen fugt eller frost problemer. Sikkert på grund af ringe isoleret varmerør.

Spørgsmålet er om jeg må/kan isolerer nede i krybekælderen med 300mm rockwool som jeg evt. sætter op ved at skrue nogle strøer fast på betonen nedefra, og oppefra river tarazzoen af, ligger gulvvarme og derefter støber op ca 8-10cm (heldigvis højt op til fodpanelet som det er lavet nu). Er det muligheden eller skal jeg have hele gulvet fjernet og bygge det hele op med strøer nedefra hvilket vil være noget af en omgang for blot 4m2 baderum? Skal der iøvrigt dampspærre op mellem beton og rockwoolen i dette tilfælde, eller fungerer betonen som spærrer?

I nogle af de andre rum (gangen og teknikrum er gulvet set fra krybekælderen, lavet på en anden måde, hvor man har brugt noget der ligner teglsten som er 3cm tykker og passer ind i hinanden. Ved ikke hvad det hedder??. Oven på dem har man støbt et klaplag. Nogle der ved hvad det er for en spøjs måde at lave underlag på? Grunden til at jeg nævner det, er at jeg har en ide om at bryde muren op i baderummets ene hjørne med 920mm for at lave en brusenice ud af halvdelen af det teknikrum som badeværelset støder op imod. Der er nemlig denne sjove type (teglsten) under teknikrummet, som så vil blive til en kommende brusenice.

Kan lige skyde nogle billeder fra krybekælderen så I kan se hvad jeg snakker om..
 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce


under baderum


gangen


stentype

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis