Skifte termostater?

Hej 

Jeg har lige købt en lejlighed og med den fulgte der nogle rigtig gamle termostater med, se billederne?

Mit problem er at de ikke er særlig gode til at justere varmen, dvs. når jeg åbner bare en lille smule for dem bliver der meget varmt. 

Derfor kunne jeg godt tænke at skifte dem, hvordan gør det? Er det noget jeg kan gøre selv?

Mvh

Anders 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
 Hej Anders.
Og Velkommen her på LDS.
Den viste model har intet med en termostat at gøre, det er en simpel ventil som bare åbner og lukker for gennemstrømningen. Og de radiatorer du har stående er enormt dyre at bruge, de kræver enorme mængder vand for at fungere. Så se hellere at få fat på din vvs mand og få udskiftet til noget mere tids svarende, ellers vil du blive ruineret på meget kort tid af varme regningen.
Der kan muligvis monteres termostater på de eksisterende radiatorer, men hele anlægget skal tømmes for vand før du kan skifte dem, og faktisk er jeg ikke sikker på at du kan gøre det selv.
Det tør jeg slet ikke spå om  Ring til en vvs-er og få ham til at give dig en pris, han skal jo nok se på sagen for at kunne vurdere prisen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis