Hvor varmt er jeres returvand til fyret, direkte fra huset?

Hej.

Hvor varmt er jeres returvand, når det kommer tilbage direkte fra huset. Altså inden det ryger igennem shunten???

Mit er nemlig kun 20 grader, og det synes jeg ikke lyder af særlig meget....?
Hej. Hvor varmt er jeres returvand, når det... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

det jeg mener med at det er en meget lav retur temp når den er 20 grader er fordi
de fleste har mere end 20 grader i huset og varmen i hueset kan aldrig blive
højere en retur temp.
Medmindre at retur røret bliver afkølet et sted efter husets radiatorer ved feks at
ligge uisoleret et sted.
Så en retur på 20 grader er altså MEGET lav.
De 500 meget forskellige boliger vi har som boligselskab har fjernevarme og de
vil have retur temp på 30 grader eller lavere og det er altså svært at få og samtidigt
have vare i huset/lejligheden.

Hilsen Jan
Hej.
Hvorfor skulle rummet ikke kunne blive varmere end returen?
Det øveste af radiatoren har fremløbstemperatur og køler så af nedad, så når radiatoren har en effektiv varmeflade giver det en lav temp. på returen.
Som før sagt: 22º i stue, køkken osv. og 24 på bad uden problemer.


mvh

 varmetossen

Hvis der skal være en rumtemperatur på 20º, uden at der er fodkoldt, så er det meget svært at komme under ca 25 - 30ºC, og det vil kræve nogle meget veldimensionerende radiatorer med rigtig god konvektion.

Jeg har gulvvarme i et højisoleret hus, og når varmepumpen er stoppet er vandet, der cirkulerer i gulvene ca 25ºC. Det holder indetemperaturen på 21º ved -3º udenfor.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tja, må så komme med en tilståelse.  Har kontrolmålt min returtemperatur og det viser sig termometeret der sidder der faktisk viser 4-5 grader for lidt. F...... billige skrammel.

Har ingen nævneværdig afkøling på mine rør, da de er pakket betydeligt bedre ind end gennemsnittet, det grundet de alle ligger oppe på loftet.

Temperature: Stue=23, køkken=21, to entreeer og gange=18, 3 kamre=15-18 grader, udestue=12 og til sidst badeværelset ligger på ca 18 grader uden gulvvarme. Alle radiatore er fra den tid hvor olie var billigere end isolering og derfor vel store efter nutidens isoleringsgrad.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Har lige købt en Infrarød termometer fra Aldi i dag (129,-) Den måler 62 grader på fremløb og 31 på retur. Så det er vidst godt nok. Det viste sig at den påspændings temperaturføler ikke virkede korrekt...
Husk at kalibrere dit nye termometer, så du ved at det viser rigtigt.
Det kan du gøre ved at måle på kogende vand, som jo er 100ºC og på isvand, som er 0º. Med de to punkter har du en rigtig god indikation på, hvor godt det måler.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis