Hvor ved man hvor man kan bore

Hej LDS'ere

Jeg er helt sprit ny herinde og til gør det selv faget  men har jo besluttet mig for at det skal være nu jeg f.eks. skal tage mig sammen til at bruge en boremaskine og få hængt nogle ting op herhjemme

Jeg bor i lejebolig med faktisk 3-4 forskellige typer vægge.

Men mit spørgsmål er at jeg skal have en knagerække op ikke langt fra relæ skabet i lejligheden, har købt sådan en bosch Detektor for ligesom at kunne finde ting og sager inde i væggen men syntes den skifter konstant mellem rød og grøn, så umiddelbart kan det self. være fordi væggene trådnet i sig mener det er beton det skab sidder i/på!  men er der nogen "gængse" metoder at el bliver lagt ind i vægge på .. byggeriet er ikke mere end maks 7 - 8 år gammelt.!

En Hilsen til Folket : 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være armering i betonnen du kan måle.
Kabler/rør bør være trukket vandret/lodret, men man kan ikke være sikker på det.

Der er ikke ret meget andet at gøre, end at bore hullerne og håbe på det bedste.
kabler ligger dybere end dine skruer til knagerækken

 

Skrevet af Håndværkeren på 23 jan 2014 00:56
Men er det ægte beton murer er en almindelig slag bore maskine, døden at bore huller med. Så skal du op i en større med pneumatisk hammer værk, så er det til gengæld som at bore i smør.

jeg har købt en bosch hammer PBH 2100 RE 550watt  til at bore i betonen. 

så den burde kunne klare det sådan nogenlunde tror jeg  

En Hilsen til Folket : 
den har jo netop pneumatisk hammer værk, så den skal nok virke.
dog føler jeg ikke at væggen er ret bred hehe  så ja er sku lige lidt usikker på det stadig hehe  

En Hilsen til Folket : 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis