Det levende søkort

Hej.
Jeg kan forstå, at det levende søkort er på vej ud af marked, hvad gør vi der har brugt det i mange år så. Er der nogen som har erfaring med andre programmer som kan bruges på en computer.Gerne noget der virker som det levende søkort for den har været god.
Håber i kan hjælpe!
Mvh
alte

<p>&#160;</p>
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er for flere år siden gået over til det program, der følger med papirkortene fra NV Verlag. Man skal købe de tilsvarende papirkort for hvert enkelt område man vil have, men de er meget billigere end kortene fra Kort og Matrikelstyrelsen. Det er meget mere fleksibelt og man kan zoome trinløst bare med zoomrullen på musen.

Ole Axelsen
Jeg har ikke selv brugt den på PC, men på Ipad bruger jeg Navionics, og det er med stor glæde.
Så vidt jeg ved er disse kort baseret på Engelsk erhverskort, og de opdateres med jævne mellemrum. Derudover er der nem anvendelse af fine funktioner, og jeg har ikke oplevet problemer med det.

http://www.navionics.com/en
Jeg har ikke selv brugt den på PC, men på Ipad bruger jeg Navionics, og det er med stor glæde.
Så vidt jeg ved er disse kort baseret på Engelsk erhverskort, og de opdateres med jævne mellemrum. Derudover er der nem anvendelse af fine funktioner, og jeg har ikke oplevet problemer med det.

http://www.navionics.com/en
Jeg har ikke selv brugt den på PC, men på Ipad bruger jeg Navionics, og det er med stor glæde.
Så vidt jeg ved er disse kort baseret på Engelsk erhverskort, og de opdateres med jævne mellemrum. Derudover er der nem anvendelse af fine funktioner, og jeg har ikke oplevet problemer med det.

http://www.navionics.com/en
Jeg har tidligere omtalt det her hvis man har en IPAD med "rigtigt" GPS så er TRANSAS Isailor en fantastisk APP ikke mindst fordi kortene er utroligt billige, omkring 150 DKK. Det er et fuldt funktionsdygtigt navigationssystem der bygger på et prof system, dvs. det har ikke alle de fancy funktioner som feks. luftfoto og havnelods oplysninger, men som navigationssystem til søs er det på niveau med hvad der ellers findes. Vi har brugt det i den svenske skærgård med stor succes!

Dyrman
Annonce
Er der nogen, der har virkelig indsigt i "kort- og plotteralternativerne"?
Ipad skal have GPS, så det er den dyr løsning, hvis man vil have Navionics, Seapilot ell. lignende.

Kan man ikke bruge Android-tablets med GPS? P.t. findes der en Lenovo Yoga tablet med GPS til under 2 K på markedet. Den kan endda udvides med SD-kort.

1691
De "dyreste" IPADS dvs dem der hedder noget med wifi har en indbygget "rigtig" GPS modtager dvs. de fungerer uden netforbindelse.

Dyrman
Kan man ikke bruge Android-tablets med GPS?

Jeg har et lille købeprogram liggende på en Android Tablet. Navionics Denmark HD. Jeg mener det kostede ca 500 kr, og det er det ikke værd. Det er fint nok til at følge selve sejladsen, så du kan se, hvor du er, men det er totalt værdiløst til ruteplanlægning.

Ole Axelsen
Hej tak for de mange gode svar, synes det er rigtig ærgeligt, at det levende søkort er stoppet, men vi må videre. Jeg vil her i weekenden går ind og kigge på nogle af jeres svar. Jeg synes det har været godt at have et program på computer især da det jo giver et stor billede.
Jeg har instaleret min com på et beslag nede i kahytte således jeg kan sidde og kigge på det ude fra. Det har bare været godt, dvs når jeg så er nede under dæk, og har en til at styre for mig, har jeg stadig overblikket. man ved jo aldrig med de der gaster Hi...
Mvh
Alte

<p>&#160;</p>
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis