Bøvl med en børnelampe

Hmm ja, så findes problemerne ikke større, vel?

Knægten har fået en lampe som har en alt for kraftig pære

Dragens hovede er pæren og er åbenbart en såkaldt Globe-pære sparepære på 14W.
Den kunne jeg godt tænke mig at skifte til en 7W eller svarende til en 25W glødetrådspære. Problemet er, at det kan jeg simpelthen ikke finde og har derfor købt dette system i stedet: Link
Det så dælme smart ud og så kunne jeg skifte halogenstiften til den styrke jeg ønskede mig. Altså - Købt, pakket ud og sat i.

MEN som man kan se her så er den oprindelige sparepærer (til venstre) jo længere end den nye pærer til højre! Dvs - Nul lys i pæren  Og pga lampens udformning, kan den ikke skrues længere ned i fatningen.

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre? Den nye pærer har samlet stået mig i mere en 200kr(!), så vil jo gerne finde en eller anden let løsning..... Kan man købe en form for forlænger til fatningen?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har to muligheder: Enten at beholde den gamle pære eller købe en ny med en form, der passer ned i lampen. En forlænger til fatningen har jeg aldrig hørt om.

fase
Hej.
Nede i bunden af fatningen sidder de strømførende elektroder, som den nye ikke kan nå. Som det ser ud, kan det være både en del af kroppen (det grønne) og fatningens øverste kant der er i vejen, så det er nok en ny pære igen der passer.

mvh

 varmetossen

Nu kender jeg ikke den omtalte lampe, men kunne lampen evt. skilles ad og fatningen rykkes ud, så pæren kan være der?

Jeg ville give det et forsøg..

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Man kan måske forlænge den med en Fatningsomformere først fra e27 til e14, og bagefter fra e13 til e27, så har man i hvert fald fået rykket lyskildenlidt ud af
Jeg har forsøgt om jeg kan få fatningen ud men det virker nærmest som om at den er limet fast i bunden så jeg kan ikke rokke den ud. Har forsøgt at løfte den nederste kontakt i fatningen men uden held....
Har set man kan købe forlængere http://www.batteribyen.dk/sokkel-konverter-fra-e27-til-e27-1-stk

Så det er måske en løsning...
Det var da lige den du manglede den forlænger 30 mm. Det må da være fint.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis