Fodkoldt - krybekælder

Hej

Jeg bor i hus fra 1967, hvor vi i sommers skiftede døre, vinduer og gav de orginale gulvbrædder en "makeover". Der er krybekælder under hele huset, med en højde på cirka 60 cm.
Nu hvor vi er kommet ind i vinter perioden er her ekstremt fodkoldt, så her er mit spørgsmål 

Hvordan kan jeg efterisolere gulvet for at undgå det bliver så fodkoldt? Hvad kommer det til at koste?

Jeg har fået forslaget om at sætte flamingokasser foran risterne (udluftningen i krybekælderen), men den ide er jeg ikke fan af 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Her et billede af min krybekælder
Med den iskolde hårde østenvind , ville jeg nok midlertidigt lukke af for ventilationsristene , og så er det ellers med at isolerer gulvet  nedefra , 200mm flamingoplader er nok den letteste løsning , det er ikke sjovt at ligge at rode med rockwool i en krybekælder...............

   elektriker fra jævnstrømmens tid

Ved du om der er dampspærre, på den varme side af gulvisoleringen?

Det er ellers rigtig flot udført, sjældent at det ser så proff ud.

Ved du om det lag der vender imod krybekælderen, er hårde bats?

Hvis det er almindelig bats, vil en form for vindspærre hjælpe en del.

Men ja extra isolering vil jo også være godt.

ved desværre hverken noget om dampspæreren eller bats -_-
Det kunne du jo finde ud af ved at løsne en af de plader der er monteret under gulvet. Så kan du jo se om der er Dampspærre indlagt.
Megen af den kulde du oplever på gulvet kan også skyldes træk op gennem gulvet hvis der ikke er damp spærre. Men isolere du extra så afslut med vindpap som skal lukkes til i kanterne med lister op mod bjælke eller afstivning så der ikke kan trænge vind / træk igennem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis