Overtræde rygeregler.

Min ældste søn, som er 25 år, har lidt svært ved at fatte, at han ikke bor her i huset, men er på besøg, når han er her.
Jeg skal spare læseren for utallige eksempler, men senest har han muntret sig med at ryge (sjov) tobak på værelset. 

Reglen her i hytten er, at man ikke må ryge indendøre. Jeg er selv stoppet med at ryge for over et år siden mens min hustru stadig ryger, men kun udenfor.

Ovenpå adskillige overtrædelser af husreglerne er den onde faders tålmodighed sluppet op, mens den moderlige eftergivenhed åbenbart skal måles i astronomiske enheder.

Hvor meget skal man finde sig i fra gæster, herunder udeboende børn, med hensyn til rygning i ens hjem?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

31 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Oh ha da da. 

Du må sgi se og blive enig med kommanddantinden først og fremmest. Og så må i begge stå på at det er sidste gang det sker ellers  ...........

Spurgte du mig, vil sjov tobak nok afstedkomme der ved næste overtrædelse bliver nedlagt et forbud mod benyttelse af kammeret overhovedet.

Men er det sådan det er kommet over det stade, hvor man med rette kan betegne rygeriet som lidt mere end festdampning ??? 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Den gik ikke her i huset, uanset, hvem det måtte være.
Mine børn er 40 og 45, og ingen af dem er overhovedet i tvivl om, hvad der går og hvad der ikke går. Omvendt retter jeg mig ind efter deres regler i deres hjem. Det går mest på børneopdragelse. Jeg kommer så ikke så ofte.
Rygning inden døre her på matriklen har ikke været tilladt overhovedet de sidste 10 år, hverken sjov eller blot alm. stinkende tobak.
Tobak og uvorne unger er banned.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Uha - det er godt nok en af de svære, du har der.
Man kan , efter min mening, risikere hele familiens sammenhold slår revner ved hård fremfærd, men som foreslået vil det være godt med enighed på kommandobroen.
Det er nok lidt sent med opdragelse, men en bestemt adfærdsregulering, og jeg tror, I skal blive enige og tage en samtale.
Så kan det måske gå op for det unge menneske, at det er ham, der er galt afmarcheret, men som du siger, historien skræmmer.
I bund og grund skal han lære respekt, og han har åbenbart ikke mødt nogle stopklodser endnu.
Jeg har arbejdet med anbragte unge, der bestemt også mangler respekt som udgangspunkt, men de 8 år viste mig, at de kan godt finde ud af det hvis man er vedholdende og har meninger som skal udtrykkes klart og tydeligt.
Han er lidt sent ude med den opførsel, men at køre det hårdt op kan næsten kun give trods.
Det vist hvadm jeg kan give.

mvh

 varmetossen

Efter min mening skal sjov tobak bare forbydes en gang for alle, for jeg har efter hånden set for mange unge der efter et stykke tid lige skal prøve noget der er lidt heftigere, og her er der tale om at bare en gang er nok til at han ryger i med begge ben samlet. I mit hjem må man gerne ryge da jeg selv er ryger og har ikke over vejet at stoppe, jeg respektere de steder hvor man ikke ryger inden døre, på den anden side har jeg aldrig brokket mig når der kom en ikke ryger ind i lokalet.
Ellers er der kun den mere pædagogiske metode over for fruen, køb en kæmpe stinkkadorius og gør mine til at ville tænde den lige efter måltidet, du ved sådan med at bide spidsen af og spytte den ud o.s.v. hvis det ikke giver en reaktion Tjah !
Skrevet af Håndværkeren på 21 jan 2014 00:08
Efter min mening skal sjov tobak bare forbydes en gang for alle, for jeg har efter hånden set for mange unge der efter et stykke tid lige skal prøve noget der er lidt heftigere, og her er der tale om at bare en gang er nok til at han ryger i med begge ben samlet. 
Tja, med den holdning kan man jo sige det samme med alkohol...
Alle narkomaner er startet med at drikke   
Jeg har boet ved siden af Sundholm (et sted hvor drankere ende deres dage, før i tiden) og set hvad druk kan føre til af menneskelig tragedie.
Men derfra og så til at forbyde alkohol for almindelige mennesker der ikke drikker sig fra hus og hjem er der godt nok langt

Men se nu bare de unge der tager på "ski-ferie" og drikker baghovedet væk.... ja så skulle man forbyde al alkohol, fordi det jo pr automatik bringer slagsmål, knivstikkerier, smadrede hoteller og dermed bringer de unge uden for pædagogisk rækkevidde... 

Nå, tilbage til emnet:  Jeg tror at det er vigtigt at du først og fremmest bliver enig med konen om hvad jeres fælles holdning til rygning (hvad enten det er den ene eller anden slags) i jeres hjem er.
Først derefter kan du begynde at forlange at andre respektere jeres regler. 
 
Men i bund og grund handler det jo om respekt af andres hjem og værdier, man smider da også skoene, eller lader være med at lægge benene op på bordet, hvis det er normen osv osv.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Jamen du har da ret Henrik, dog er der lige pris forskellen ! Narkotika koster væsentligt mere en øller og sprut i det daglige forbrug. Med narkotika ender det ud i tyveri og andet skidt for at få til det daglige forbrug, her er øllerne dog noget billigere.
Da jeg boede i Sønderborg havde jeg en nabo der dagligt indtog en kasse øl og en halv flaske snaps ! Faktisk var hans forbrug så konstant at der kom en bil en gang om ugen med 7 kasser øl og 7 flasker snaps i de år jeg boede der i gaden. Nu er han gået til de evige ølkar eller sådan noget, leveren opgav til sidst.
Skrevet af Håndværkeren på 21 jan 2014 09:43
Jamen du har da ret Henrik, dog er der lige pris forskellen ! Narkotika koster væsentligt mere en øller og sprut i det daglige forbrug. Med narkotika ender det ud i tyveri og andet skidt for at få til det daglige forbrug, her er øllerne dog noget billigere.
Da jeg boede i Sønderborg havde jeg en nabo der dagligt indtog en kasse øl og en halv flaske snaps ! Faktisk var hans forbrug så konstant at der kom en bil en gang om ugen med 7 kasser øl og 7 flasker snaps i de år jeg boede der i gaden. Nu er han gået til de evige ølkar eller sådan noget, leveren opgav til sidst.
Ja, et sådanne liv giver skrumpelever og åreknuder i spiserøret. Men giver også personen en pæn solbrændt kulør, selv sidst på vinteren.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Nitter på 21 jan 2014 15:03
Ja, et sådanne liv giver skrumpelever og åreknuder i spiserøret. Men giver også personen en pæn solbrændt kulør, selv sidst på vinteren.
Nu var manden Tysker og havde endnu ikke opdaget at han ikke hørte til Herre folket, ingen i hele gaden kunne fordrage den mand, han fik ofte øretæver af naboerne når han begyndte på sin hersen og regerende, når han kæftede op om politi o.s.v. blev han spurgt om han havde nogen vidner ! 

Skrevet af Håndværkeren på 21 jan 2014 15:09
Nu var manden Tysker og havde endnu ikke opdaget at han ikke hørte til Herre folket, ingen i hele gaden kunne fordrage den mand, han fik ofte øretæver af naboerne når han begyndte på sin hersen og regerende, når han kæftede op om politi o.s.v. blev han spurgt om han havde nogen vidner ! 

Tja, i følge Ludvig Holdberg er der jo en grund til at Jeppe drikker.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja da, ham her havde være Kok på et handels skib, og var blevet landsat på grund af druk i arbejdstiden. Han var på Bistand og havde været det i over 20 år, været igennem adskillige antabus kure men intet hjalp. Det var jo så nemt at sætte sig på sin flade og sige: det kan jeg ikke !
Der er yderligere 21 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis