Overtræde rygeregler.

Min ældste søn, som er 25 år, har lidt svært ved at fatte, at han ikke bor her i huset, men er på besøg, når han er her.
Jeg skal spare læseren for utallige eksempler, men senest har han muntret sig med at ryge (sjov) tobak på værelset. 

Reglen her i hytten er, at man ikke må ryge indendøre. Jeg er selv stoppet med at ryge for over et år siden mens min hustru stadig ryger, men kun udenfor.

Ovenpå adskillige overtrædelser af husreglerne er den onde faders tålmodighed sluppet op, mens den moderlige eftergivenhed åbenbart skal måles i astronomiske enheder.

Hvor meget skal man finde sig i fra gæster, herunder udeboende børn, med hensyn til rygning i ens hjem?

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Min ældste søn, som er 25 år, har lidt svært ved... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg jo ikke den der afstår en kommentar, selvom det måske ikke passer i trådens emne. Især ikke, hvis jeg kan være lidt spidsfindig eller humoristisk, så jeg har såmænd ikke noget i mod at der kommer lidt spredning i emnet. Det er jo altis godt at høre andres erfaringer.

Chr.

Jeg er fuldstændig enig med dig, men det falder ikke altid i helt god jord herinde. . . Jeg er selv blevet bedt om at finde et andet sted at føre en debat, selv om jeg befandt mig i et forum hvor ordet var frit. . . .

Ja, og måske vi kunne diskutere videre i en gruppe hvor ordet var frit. Nå nej, det er jo her vi er; hvis emnet ikke interesserer dig længere, kunne _du_ måske droppe ud og lade _os andre_ diskutere i gruppen, hvor emnet alt andet lige er frit?????? 

Men som du kan se har du opnået dit formål; du har fået dræbt en diskussion. Det oprindelige emne døde for længe siden og du har så formået at dræbe den efterfølgende diskussion. Tillykke "håndværker"; det selvbestaltede politi i "lav det selv" har ikke levet forgæves.

Man skal passe på hvad man skriver herinde, det er nok bedst kun at læse.

Chr.:
Det er et fuldstændig rimeligt standpunkt at ikke ville tolerere rygning i ens hjem. Du og fruen har tilsyneladende en eller anden form for enighed om det, når hun nu ryger udenfor. Start der. Stik en føler ud til fruen, og hør hvad hendes holdning er til at sønnike
pulser inden døre. Jeg tror det er vigtigt at I tager den en-til-en, og gerne i en uformel og fortrolig situation, så hun ikke føler at det er et bagholdsangreb. Fortæl at det er noget som går dig meget på, og du er ved at gå i opløsning over at den overenskomst I har (havde?) kan gradbøjes. Når I har en fælles platform kan der gøres fromt mod knægten. Lige nu har han overtaget, fordi I er splittede, han kører succesfuldt en "del og hersk" kampagne.

.... og man skulle nødigt komme til at piske en død hest, men...

Sluppermand: Jeg tror ikke der der er nogen her ikke anekender det interessante og gyldige i diskussionen som I fører - den er bare kørt ud af en tangent, som ikke længere er relateret til Chr.s originale spørgsmål.

Det er ikke min fornemmelse at der er et selvbestaltet politi her, og som der påpeges er tråden kørt af sporet.

Som det så tydeligt ses, er der mange som gerne vil diskutere engageret og med indsigt i emnet, og jeg vil blot opfordre jer til at starte jeres egen tråd at diskutere i, og krydsreferere til jeres relevante pointer i denne tråd.

God diskussionslyst.

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
ChristianV.
Du har ganske ret. Poden laver splittelse og lukrere på det. Problemet er, at den faderlige tålmodighed er sluppet op. Rygningen er bare den seneste og langt fra den groveste overtrædelse af reglerne, ikke kun her i huset, men også andre steder, herunder da han var med til nytårsaften hår vores venner (jeg var ikke med, da arbejdet optog min tid). Det sidste i et omfang, så han er blevet erklæret aldeles uønsket i deres hus! Jeg vil spare læseren for detaljerne.

Jeg er af den opfattelse, at enhver handling har en konsekvens, og at gentagende overtrædelser af reglerne har eskalerende konsekvenser. Den tid, hvor man nøjes med en venlig henstilling og en lille samtale varer ikke evigt, og der er virkelig blevet givet mange venlige henstillinger og taget mange samtaler. Ikke desto mindre fortsætter han med en adfærd som er grænseoverskridense og tyraniserende overfor andre.

Chr.

Annonce
da det er dig der er herre i dit eget hus, er det da også dig der  udstikker reglerne,
og hvis han ikke kan forstå det, så må han da bare blive afvist ved døren inden han kommer ind. Det kan lyde hårdt, men det er den eneste måde han lærer det på

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg kan selv i mit ufølsomme sind fornemme at situationen er mere end almindelig alvorlig for dig.

Den situation kan IKKE fortsætte. Du vil blive idiot af fortsat at skulle føje dig for hustru og søn.
Hvalpens ageren er jo helt langt uden for acceptabel standard. Han er jo godt igang med at ødelægge Jeres liv. Det må stoppe. Det er ham eller dig.
Du har jo godt nok lidt af et problem i og med at du i længere perioder er væk hjemme fra, hvor du ikke kan kontrollere hjemmet, hvorfor jeg i dit sted ville stille et meget skrapt ultimatum op for fruen. Man kan ikke blive ved med at bøje af.
Jeg fandt mig dælme ikke i noget sådant, og så med en hvalp på 25 år. Det var måske lidt lettere at forstå og leve med, hvis det var en snottet teenagetøs! En teenager bliver som oftest mere medgørlig, men ham her er jo kommet ud over teenagealderen, godt og vel. Bliver du ved at give efter, vil det blot fortsætte i det uendelige.

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af Rolias på 25 jan 2014 15:29
da det er dig der er herre i dit eget hus, er det da også dig der  udstikker reglerne,
og hvis han ikke kan forstå det, så må han da bare blive afvist ved døren inden han kommer ind. Det kan lyde hårdt, men det er den eneste måde han lærer det på
Jeg er ganske enig, men moderens eftergivenhed er åbenbart uden grænser. Det er alle os andre der galt på den. 

Chr

Så må du lige forklare moderen hvordan tingene hænger sammen ,og hvor din grænse går, hvis der ikke bliver sat grænser, så løber det nemt af sporet.
der er ikke den store forskel på at opdrage børn og hunde , og en hund der kender sine grænser er til at være i stue med.
(måske lidt firkantet sat op , men det er rigtigt)

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg har en rigtig god og fornuftig ven, vi har holdt sammen siden jeg stjal hans sut !
Han har et par gange stillet fruen et ultimatum der vil noget, kan du ikke indrette dig efter reglerne kan du tage din F.... og komode og ud af klappen. Det skal her lige påpeges at han er ene ejer af hus møbler o.s.v. De har da været gift nu i 35 år.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis