Skrevet af Sluppermand den ældre på 21 jan 2014 23:42
Jeg kan så fortælle dig at min far arbejde på Sundholm fra starten af 70'erne til midt i 80'erne, så jeg havde et godt førstehånds indtryk, selvom jeg var barn. Mange af de eksistenser der boede der havde seriøse problemer med alkohol, men selvfølgelig også stoffer.
Jeg har været ansat i Vridsløselille statsfængsel og havde her "omgang" med både narkomaner og andre fra "livets skyggeside".
En af mine venner har i en årrække været ansat på Kofoed skole(et drankerhjem på Amager), og her kunne han fortælle om samme "fremgangsmåde".
Det kan godt være at du har oplevet misbrugere der ikke misbruger alkohol(det har jeg også ) men kender du nogen der ikke har startet deres misbrug karriere med at drikke?
Festerne bliver bare lidt bedre, hvis du liiiiige tager.... ja, så er man igang... men det starter typisk med en drink.
Det er nok de færreste unge der sidder derhjemme og beslutter sig for at "feste igennem" for første gang på hash eller kokain, uden at have prøvet at drikke lidt først.
På det personlige plan, har jeg igennem 15 år jævnlig røget hash(og er dermed kommet i "misbrugs" miljøet), men jeg fik alligevel en uddannelse, fik et fast godt job, villa, og vovhund, og kunne give mig selv lov til at trække mig tilbage som 43 årig
Så selvfølgelig er det lagt fra alle der ryger til bunds og
det er lige netop min pointe.
Man kan ikke sige at alle der ryger hash ender med en nål i armen, ligesom man heller ikke kan sige at alle der drikker sig fulde som unge, ender med en barnevogn på landevejen...
Jeg undskylder til trådstarter CHR. at tråden er kørt af sporet.