Montering af Danfoss Living Eco

Jeg har købt ovenstående termostat, som jeg vil have monteret i vores soveværelse.

Pt. ser installationen således ud:



Røret til højre på radiatoren er varm, og det rør, hvor termostaten sidder på er koldere.
Jeg har fjernvarme i huset

Hvordan afmonterer jeg den gamle termostat, og hvilken af de medfølgende adapterer skal jeg bruge?

På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!

Afmontering er meget enkelt. Du skruer blot den kærvskrue løs, der sidder i bunden af vrideren/termostaten. Det er et spændebånd du derved løsner. Du skal vrikke lidt med den.
Monteringen derimod kan jeg ikke kloge på, da jeg ikke kan se bespændingen på den nye termostat, men mon ikke den er nogenlunde som på den gamle.
Det kan være, at du skal vride en ring, der sidder i stedet for spændebåndet med kærvskruen, en kvart omgang baglæns, altså mod uret, og så trykke den ind over kraven på selve ventilen og så slække grebet om ringen. Det kan være lidt drilsk, når man ikke lige har taget.

Med venlig hilsen
ktm

 

Monstro ikke dette kan hjælpe dig på vej  ? 

www.dk.private.danfoss.com/PCMPDF/l...IDB201.pdf

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis