økoKorn til hjemmebagning

Jeg har købt en kornkværn og vil gerne have fat i noget okøkorn, hvede, rug og havre

Hvor kan man købe større ind uden at blive flået?  Vil gerne købe i portioner 10 - 15 kg.

med venlig hilsen

Kim
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Med så lille en mængde er der nok kun helsekost butikkerne, havde du kunnet aftage 500 kg. var sagen en anden, du skal dog nok være moms registreret for at kunne handle ved et korn/frø firma. Eneste anden mulighed er at finde ud af hvilke landmænd der dyrker økologisk og så købe der, stadig i større mængder vel omkring 100 kg. ad gangen.
Måske kan du være heldig ved en foderstof forhandler.
Her i vores by har vi en lille forretning der sælger fugle,hunde, katte, heste, kanin osv foder.
De havde sidste år tilbud på økologisk byg og humle, til øl brygning.  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Men det kræver jo at du bevæger dig her over til Jylland, og godt nok har de ikke indført pas tvang endnu meeeeen !
Hellevgaard i bjerreby på taasinge sælger det i gårdbutikken har jeg set
Men hva det koster ved jeg ikke


jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Mange tak for svarene, helllevgård er et for søg værd,
Jeg har prøvet en lokal foderstofhandler, da blev prisen omk. 25 kr,- pr kilo.

Det er jo noget dyrt da en pose øko-mel koster 23 - 25 kr for 2 kg. Så går ideen jo lidt af det.


Øko korn må da koste mindre nor det ikke er kværnet, skulle man tro

mvh

Kim
Og bonden får 1 til 2 kr. kiloet!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 22 jan 2014 20:44
Og bonden får 1 til 2 kr. kiloet!
Ja hvis han er heldig, min husvært er jo korndyrker på sine 100 Hektar jord, og jeg har set at han i en af sine lader har mindst 150 ton hvede liggende, fordi prisen var for lav da det blev høstet.

Hej.
Ja, det er ikke økodyrkeren der får guldet i kisten, men nogen har et guldspinderi kørende på andres bekostning.
Kornprisen plejer at ligge på ca. samme niveau som træpiller, og lidt billigere, siden nogle gider have bøvlet med med at rense fyret tiere.
Hvis prisen på øko så er dobbelt, er der stadig langt op til prisen over disk.

mvh

 varmetossen

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis