økoKorn til hjemmebagning

Jeg har købt en kornkværn og vil gerne have fat i noget okøkorn, hvede, rug og havre

Hvor kan man købe større ind uden at blive flået?  Vil gerne købe i portioner 10 - 15 kg.

med venlig hilsen

Kim
Jeg har købt en kornkværn og vil gerne have fat i... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
En anden underlig ting er, når f.eks. kornprisen pga spekulation i råvarer stiger til det dobbelte i en periode, ja så stiger prisen på et brød på 500 gram også til det dobbelte.
Det kan meget kloge mennesker og bøvede journalister sagtens forstå.
Sagen er, at et brød på 500 g indeholder ½ kg. mel. 
1 kg korn giver, i store træk, 1 kg mel
1 kg korn koster måske 2 kr. og dermed bliver ½ kg mel 1 kr dyrere
Brødet stiger fra 15 kr. til 30 kr, for kornprisen er jo fordoblet. Det er da klart?????  Eller bliver vi taget i røven så det basker?

Så der er virkelig god grund til selv at bage sit brød, og sætter man sig lidt ind i sagerne, kan man selv fremstille ordentligt brød, der siger spar to til bagerbrød. Selv jeg, der er så utrolig doven, skal nok få gang i brødbageriet, frem for at købe bagerbrød, hvis Hustru er væk fra hjemmet i en periode, f.eks. på børnebørnspasning i udlandet o.a. "idioti"! 

Med venlig hilsen
ktm

 

Rettelse 1 kg korn giver ca. 700 g. mel skaldelene sis fra. Ja det underlige er jo at selvom kornpriserne falder, falder prisen på brød ikke, næh de får et hak mere op næste gang korn prisen stiger. Derfor er der nok også mange bagere der må lukke og slukke, når du kan gå i et super marked og købe lige så godt friskbagt brød for under det halve af hvad bageren tror han kan tillade sig at tage. Et eksempel bageren i Skovby tager 35 for et 2 kg. Sønderjysk rugbrød, hos bageren i Brugsen ved Høruphav får jeg et brød af lige så god en kvalitet og størrelse for 26 kr. Ok jeg skal så godt nok køre ca. 8 km. med da jeg alligevel kører forbi ofte er det jo ikke et problem.
Men jeg giver dig ret, hjemmebagt brød er det bedste, og så kan man jo også bage sine egne Limpa-er som jo ikke forhandles i Danmark.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis