Gas forbrug

Hej

Jeg har fået skiftet mit oliefyr ud til gas i november måned, men synes det bruger en del gas.

Så tænkte der måske var nogle der lå inde med skema eller andet over deres forbrug delt ud på måneder.

Mit hus er fra 1967 og 140kvm stort
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når jeg tilspørger google.dk om 'graddage skema' kommer dette op som det første: www.naturgas.dk/~/media/HMN/Dokumen...10_A4.ashx

Ved ikke om det er det du søger, ellers er der vist mindst 1000 efterfølgende hits at undersøge/vælge mellem.

Må man spørge til, hvor mange m3 du bruger lige nu ??? 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak Nitter

Det var lige sådan et jeg søgte, bare man ved hvad man skal søge på er det jo nemt

Men jeg kunne også godt tænke mig at have noget at samligne med.

Jeg er sat til at skulle bruge 2200m3, hvilket virker helt hen i skoven synes jeg..)
Men hvad er så den fordelingsfaktor jeg skal gange med.

Jeg har brugt 359m3 siden 11november

Hvor mange liter olie brugte du, og hvad for et olie fyr havde du, var det ældgammel, eller af nyere dato.

Som jeg husker, er der lidt mere energi i en m3 naturgas, i forhold til 1 liter fyringsolie, men ikke ret meget 7% eller der omkring.

Var det et ældgammelt oliefyr, burde du vel kunne spare i omegnen af 30% mindre m3 gas, end du brugte liter i olie.(7% mere energi i gas, og en besparelse i mere effektiv fyr 23%)

Så brugte du 2600 liter fyringsolie, skulle du så bruge 2000 m3 naturgas.

Skrevet af hrandersen på 19 jan 2014 10:31
Tak Nitter

Det var lige sådan et jeg søgte, bare man ved hvad man skal søge på er det jo nemt

Men jeg kunne også godt tænke mig at have noget at samligne med.

Jeg er sat til at skulle bruge 2200m3, hvilket virker helt hen i skoven synes jeg..)
Men hvad er så den fordelingsfaktor jeg skal gange med.

Jeg har brugt 359m3 siden 11november
Fint.

Ja som Jens siger skulle 1m3 naturgas fra nordsøen indeholde lidt mere end energi end 1 liter olie, hvilket igen svarer til i har brugt knap 400 liter olie. Vejret taget i betragtning syntes jeg også det er meget gas, men ved jo ikke hvor meget olie i har brugt årligt før.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej. hrandersen.
Vi har indtil juli 13 også fyret med gas, og med de skatter der ligger på gas, kom vi op på ca, 25K. om året, til et hus på ca 175 m2 i 3 plan og fra trediverne, og middel isoleret. Jeg lave en beregning hvis vi skiftede til pillefyr, så kunne fyre for ca. det halve.
Og hvis ellers Cristiansborg kan holde fingrene ved sig selv, kommer det til at holde stik.
Bare lige til overvejelse
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis