Skal jeg bruge dampspærre, gips på indvendig ydermur

Hejsa håber nogen kan hjælpe mig.
Først noget grundinfo:
70´er hus.
kalksandstenshus, indermure af gasbeton.
Hulmursisolering med rockwool/flamingokugler

Er igang med at lave hjemmebiograf, i en del af tidl. gildesal, hvor gasbeton murene står råt med brede fuger (20mm ca).

Laver indervæggene af skillerumslægter og gips.

Jeg vil så for nemmere at gør murene glatte, samt have ensartet overflade, sætte gips op på ydermurene.

Så er jeg i tvivl om jeg skal bruge dampspærre?

Har overvejet 2 muligheder 

1. Klæbe gipsplader på væggen, denne metode hælder jeg lidt til for at undgå at miste rumbredde.

2. lave skelet af skillerumslægter, fylde op med isolering, gipsplader yderst.

Skal jeg bruge dampspærre til nogen af de metoder? 

På forhånd tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
...... nu er jeg jo ikke tømrer , men jeg ville bruge løsning 2: lægter, isolering, dampspærre og gips ......... eller alternativt pudse væggene ........ eller bygge det op i grov sandspartel, men der skal jo bruges en hel del .......

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
-du kan godt klistre gipsen fast har engang sat gips i et helt hus på den måde, tror vi brugte noget fuge der hed turbo track 123 eller noget i den dur, da hulmuren er isoleret sku der ikke kunne opstå problemer med kondens på bagsiden af gipspladen, så det kunne da være en løsning.

- laver du det med lægter-> iso-> dampspærre-> 2 lag gips får du selvfølgelig lidt bedre isolerings evne ud af denne væg hvilke jo aldrig er skidt hvis men ellers kan undværre pladsen.

mulighed 3 som g.lykke nævner vil da være at pudse væggen op, og måske også det nemmeste, taget i betragtning at din gips alligevel skal spartles omkring 3 gange, grundes, ha væv, evt grundes igen også males.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Klæb dem op med knauf gipspuds, det er klart det nemmeste og hurtigste.

Ellers ville jeg pudse dem op med mørtel, men gipsen er klart nemmere.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også