Vægkobling v. bruser lækker

Hej
Jeg har idag udskiftet bruserarmatur i mit ældre badeværelse. På væggen er en hvid plade hvorigennem rørene (vægkobling?) stikker ud. Der fulgte nye excentriske forskruninger med armaturet, men jeg kunne ikke finde ud af at skille vægkoblingen ad, så jeg endte med at montere armaturet på de eksisterende rør. Det gik også fint bortset fra at det ene rør nu lækker. Der løber en konstant fin stribe vand ned af væggen. Jeg har prøvet at stramme forskruningen på armaturet, men det har ikke hjulpet. Det ser ud som om vandet kommer fra rører i væggen. Se foto. Kan nogen hjælpe med hvordan jeg får det skilt af og hvad der evt. kan være galt? (det ser ud som om vandet kommer ud af de små huller i den hvide del som armaturet sidder på...)



9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det gør den nok fordi du glemte at sætte excentrikkerne imellem, bare en mm. er nok til at du har vredet installationen under pladen, så nu er det en vvs-er du har brug for, sådan kan det gå når man roder med noget man ikke har helt tjek på
Er nok kobberrør, hvor skæreringen har givet sig. Kan som regel strammes lidt med en umbraconøgle. Minder nok lidt om det http://webbase.ostnor.net/FMMattssonWeb/default.aspx?catName=katalogdatabas&lang=10
Punkt 10 amaturtilslutninger..
Hej KTM
Ja, jeg fik pakninger med. Tror desværre det er armaturtilslutningen i væggen den er gal med. Og jeg kan ikke regne ud hvordan det er samlet på bagiden af den hvide plade. Men jeg kunne da godt prøve at tage armaturet af igen og tjekke at pakningen sidder ordentligt.

LL1: Ja, min minder i om dem du linker til. De ser ikke ud til at kunne skilles ad. Mon man trækker rørene med ud når man løsner de to skruer, så man kan komme til samlingen bagpå?... 
Annonce
De plejer være spændt der hvor bl batt er skruet på.
Det ville også virke mest logisk på mig, men der var kun gevindet, og så et smalt stykke ind mod pladen med små huller i. Ikke noget at gribe om med et værktøj. Kan de små huller være beregnet for et eller andet specialværktøj der griber i hullerne? Der er 4 huller. Man kan se det på det nederste billede i min første post...
Foran, der hvor vandet løber ind i bl batt.
Ja, jeg er med, men der var ikke noget at få fat i med et værktøj.
Som man kan se på billedet er der foruden gevindet kun et smalt rundt stykke med 4 små huller i. Jeg turde ikke bare gribe hårdt om gevindet og dreje rundt af frygt for at ødelægge gevindet. Kan se hvis jeg billedgoogler armaturtilslutning at der normalt er kanter på tilslutningen til at spænde på...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis