trinvis varmeregulator til gasblus

Jeg har fået et gasblus med en lille brænder i midten og en større udenom men tilslutter jeg en gasflaske kan jeg kun tænde for den ene eller dem begge men ikke regulere hvor meget blus der skal være på dem, kan man ikke købe en regulator og sætte imellem så man kan lukke så der ikke er så meget blus på dem?
På de gasblus man kan købe idag kan jeg se at de er monteret på hvor slangen bliver monteret på blusset men man må da kunne købe sådan en i løshandel også?

Håber nogen ved hvor de kan købes.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Måske du skulle henvende dig til en vvs-er, de har lige det du skal bruge
Tja, ville nok ikke bruge Klauses løsning da den nemlig er ulovlig !!! En sådanne må man nemlig ikke bruge til ting der er lavet til og køre på lavtryksgas, hvilket et gasblus er. 

Men når der ingen hane er til at lukke/dossere gassen, kunne jeg godt frygte at blusset er lavet til bygas, hvilket overhovedet er det samme som flaskegas. Det vil kræve der kommer en ny dysse i brænderen hvis der skal skifte fra den ene slags gas til den anden.

Du skal under alle omstændigheder have en trykregulator til at sætte på flasken.

Er der ikke en mærkeplade på blusset ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.
Godt så. Så nu at den type ikke må bruges i bygninger med privat husholdning
Det var kun fordi jeg har en og den er i brug på værksted osv.
Beklager - som alle de andre.

mvh 

 varmetossen

Her er link til lovgivningen vedrørende flaskegas. 

www.sik.dk/Forbruger/Gas-og-vvs-i-b...-flaskegas

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis