Ny vaskemaskine

Hej,

Jeg har fået denne vaskemaskine:

http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/AQUA1041D1S/candy-vaskemaskine-aqua-1041d1-s

Maskinen er købt pga. den smarte størrelse, da den står i mit køkken.
Jeg har haft en vvs mand ude og sætte den til. Jeg har vasket en gang, og maskinen har så stået stille i 4 dage. Da jeg så skal vaske her til aften, så opdager jeg, at der er vand i bunden af tromlen på maskinen. Er det normalt?
Jeg tjekkede manualen, men kunne ikke så noget om dette. Besluttede mig så for at tjekke filteret (sidder nede i højre side på vaskemaskinen), og da jeg åbner og skruer på det, så vælter det ud med vand, og jeg skruer låget til filteret på igen. Jeg havde selvfølgelig glemt, at slukke for vandtilførslen til maskinen, så det er sikkert derfor der kom meget vand.
Men er det normalt, at der skal være vand i filteret på vaskemaskinen?
Da jeg også har en opvaskemaskine, har vvs mand sat sådan en her på afløbsstudsen, sådan så opvaskemaskinen og vaskemaskinen har samme udgang hvad angår afløbet.

http://eshop.silvan.dk/vare/afloebsforskruning

Kan dette gøre at der ryger vand ind i vaskemaskinen når jeg kører opvaskemaskinen og den tager vand ud?

Håber nogle kan hjælpe mig med nogle svar på ovenstående, så vil jeg være rigtig glad.

På forhånd tak.

Mvh.

Mikkel
Hej, Jeg har fået denne vaskemaskine: http:... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej. det giver selvfølgelig mening når vandet er rent. Jeg prøver i morgen at lukke for ballo fixen i 5 min. og så åbne igen. Og så må jeg have fat i elgiganten. Maskinen er trods alt kun 1 uge gammel. Men kan det tit ske at magnetventilen er defekt på nye maskiner?

Mvh.

Mikkel
Hvis der sidder den mindste urenhed i ventilsædet, så vil den være utæt.
Vaskemaskiner såvel som magnetventiler er et masseproduceret produkt, hvor ikke alle komponenter er individuelt testet, så der vil være smuttere imellem, om end det er meget sjældent.
På samme måde som du ikke kan være sikker på at en elpære fungerer bare fordi den er ny.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Så lukkede jeg for ballofixen og fik tømt alt vandet fra filteret. Da altt vandet var ude, var der heller ikke vand i tromlen længere. Dog var vandet ikke rent som jeg først fik skriver, kunne åbenbart ikke se det helt tydeligt i går da jeg tørrede det op fra gulvet. Vandet var hvidt og uklart (ikke gennemsigtigt), så begynder mere at tro på Jørgens (håndværkeren) teori om at det er fordi begge maskiner er tilkoblet samme afløbs udgang, og at opvaskemaskinen står højere end vaskemaskinen, at der kommer vand ind fra opvaskemaskinen. Da vandet godt kunne ligne en blanding af vand og sæbe i farven. Men nu venter jeg et par timer uden at gøre noget, og er der ikke vand i maskinen der, eller i filteret, så er det jo nok ikke magnetventilen.

Mvh.

Mikkel
Nu har jeg prøvet at tømme filteret igen nu hvor maskinerne har stået helt stille i 2½ time uden brug. Der var vand i filteret (ca. ½ vandglas fyldt), men ingenting i forhold til i går, hvor der var hvad der svare til ca. 5-6 fyldte vandglas. Men vandet var stadig sådan en hvidlig farve. Kan ikke vedhæfte et billede, ellers have jeg gjort det for at vise farven.

Mvh.

Mikkel
Tak for hjælpen og for alle svarerne. Har prøvet her til eftermiddag at vaske en gang mere, og der var intet vand i tromlen efter endt vask. Så nu prøve jeg her om lidt at sætte opvaskemaskinen over, og er der vand i vaskemaskinen der, så må du jo være fra opvaskemaskinen. Men igen, tak for hjælpen.

Mvh.

Mikkel
Var så lidt Mikkel, vi er mange her på LDS. der gerne vil hjælpe som du har set
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis