montering af en gasstøddæmper til bagklappen på 5 dørs

Hej

Som spørgsmålet lyder: Hvordan skifter man sådan en gasdæmper. Der sidder sådan nogle bladfjedre på hovederne, hvor man kan få en skruetrækker ind under og så tage de gamle af på den måde, men hvad med de nye, skal de bare skubbes på uden at røre ved de bladfjedre eller skal de først tages af?
Jeg syntes at de bladfjedre ændrer sig hvis de bliver pillet ud og er for store ift før?
Hvis det er vigtigt så er det en BMW 1 men det er vel ens på alle biler mere eller mindre
På forhånd tak
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De nye skal bare trykkes ind over.

Dvs ikke noget med at pille ved de bladfjedre på de nye?
Kan de godt være noget hårde at få på?
Jeg nå indrømme at jeg ikke ved hvordan de er på din BMW men de almindelige skal bare trykkes på uden at pille ved fjedren. Ja et fast tryk skal der til.

Jeg er sikker på du har ret Jeg købte et par nye men syntes ikke jeg kunne få dem på og fjernede fjedren, men det var ingen succes for de falder af nu De hoveder kan mn nok ikke købe i løsvægt, så må få fat på et par nye igen som der trykkes på.
Kan du ikke bøje dem lidt sammen igen så de kan holde?

Annonce
Har prøvet men virker som som de ikke er stærke nok efter de er blevet bøjet ud af første gang
Surt. Så må du finde nye.

ja men tak for det alligevel nu ved jeg da hvordan de skal monters
Har rodet med nogle gasdæmpere til side døre på trailere , der sidder også en lille bladfjeder dims,hvis man tager den af skal den sættes på i ca.45 gr.i et lille spor og derefter vippes op på plads så den sidder henover toppen på kuglehoved

Tim  

Når du tager fjedrene af, deformerer du dem en smule, men med en fladtang klemmer du dem lidt sammen, og skubber dem på igen, så de kommer på plads i de to slidser, derefter trykkes de bare ned over kuglerne. Har gjort dette mange gange, når jeg skulle have en bagklap afmonteret
Mvh Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis