Centrallås VW PASSAT 2,0 FSI Årg. 2005

Igennem flere år har det, periodisk ikke været muligt at åbne venstre fordør udefra, når bilen er oplåst med "fjerndytten". Et par (dyre) værkstedsbesøg har ikke løst problemet. Kender flere med biler af samme type, med samme problem.

Som nævnt er fejlen periodisk. Kommer og går helt tilfældigt. Et par gange mener jeg at have løst problemet ved at rulle vinduet ned og smække hårdt med døren

Indefra åbnes døren uden problemer, men udefra er dørhåndtaget uden forbindelse til låsemekanismen.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Det udvendige håndtag er forbundet til låsekassen inde i døren med en lille kort wire - hvis den er knækket eller faldet ud af håndtaget kan du ikke åbne døren ude fra !
I bagkanten af døren der hvor låsen sidder er der et hul og derinde sidder der en torx skrue - den løsner du forsigtigt (drej mod uret) indtil der føles modstand igen - du kan nu forsigtigt lirke den del af håndtaget ud som låsecylinderen sidder i og når det er ude kan du se den lille wire ! den sidder fast i håndtaget med en lille kile !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af pilot34 på 17 jan 2014 20:08

Hej Polobjørn

Tak for hurtigt svar. Jeg vil straks i morgen v. dagslys følge dine anvisninger

Vender tilbage med evt. resultater!


Hej
Du kan også resikere at du må købe en ny låsekasse komplet !!! pas på hvis du køber hos en ophugger - den du får  SKAL  have fulstændig samme nummer også det sidste bogstav
 Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

hej jeg har en passat var, comfo 103 type 3c5146 modelår 2006 en hel del fejlmeld centrallås virker ikke jeg har læst om en kabel under fører sæde men på min er kabel oppe under sæde så der er intet der virker nu er så også bagklap kommet til heller ikke at virke der er brugt masser af penge på værksted er der nogen der har de magiske dråber mvh kjeld 


k.s
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis