Living eco temostater

Hej.

Jeg har købt living eco termostater til mit køkken samt stue, men jeg kan ikke få dem til at virke ordentligt og jeg håber at I kan give mig et par råd.

Jeg har installeret dem som der står i vejledningen og har lavet spareperioder osv. Ingen problemer. Jeg vil gerne have temperaturen til at være 21 grader om dagen og 18 grader om natten, men selvom jeg indstiller temperaturen på 25 på termostaten kommer den aldrig op på den temperatur, den kan lige krybe sig over 20 grader efter 5-6 timers opvarmning, og det er jo ikke holdbart. Jeg havde alm. fremløbstermostater før, og det tage ca 30 min så er rummene varme. Har i en ide til hvad der kan være galt?

Ekstra info:

Termostaterne har været installeret siden jul - så de burde være over indlæringsperioden.
Vi har både fremløbs og returløbstermostater installeret
Fjernvarme

Håber der er en VVS'er som kan hjælpe

God weekend

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.
Det lyder somom der ikke er høj nok temperatur på dit fremløb eller der er for lidt flow.
Er de monteret på fremløb eller retur?

 varmetossen

Living termostaterne har et menupunkt, hvor man kan indstille om radiatoren er for lille/stor i forhold til rummet. Har eco ikke en tilsvarende indstilling?
Tja, tvivler stærkt på du nogensinde får din natsænkning til at virke ordentelig uden og samtidig sætte den minimale besparelse over styr igen, når du har returtermostater på radiatorene. Hvis du skruer op for temperaturen på returen, får du et hurtigere flow i radiatoren når der trænges varme og dermed også en hurtigere opvarmning af rummet. Men samtidig levere du også en højere returtemperatur tilbage til fjernvarmeværket, hvilket normalt giver en højere regning. Det er vist, for dig, desværre sådan virkeligheden er.     

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Klaus Lundstedt på 17 jan 2014 11:28
Hej.
Øh - Nitter. De er på fremløb, men ellers er det rigtigt nok, og derfor jeg afskyer fjernvarme, bl.a.

mvh
Lidt OT :

Da vi for en del år siden fik monteret avancerede varmemålere - og afregningsformen blev lavet om til kWh i stedet for m3 sænkede man samtidigt fremløbstemeperaturen til 65gr. C for at spare transmissionstab. Har vi som brugere set noget til den besparelse ? - NIX ! I hvert fald ikke direkte.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej.
OT svar: Når div. fjernvarmeforsyninger dokumenterer at varmen der leveres ikke er dyrere end de private opvarmningsformer kan de komme med tvungen tilslutning.
Den tvangsbindig, der fungerer nu til div. anlæg er fuldstændig urimelig.
Hvis der bliver leveret et konkurrencedygtigt produkt, skal der nok komme frivillig tilslutning.

mvh

 varmetossen

Skrevet af TSE på 17 jan 2014 07:54

Vi har både fremløbs og returløbstermostater installeret
Fjernvarme

Håber der er en VVS'er som kan hjælpe

God weekend

  HR KLAUS LUNDSTEDT ........................ NU SKAL DU VIST SNART TIL ØJENLÆGEN eller hvad mener du selv ???     


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.
Der kan forekomme tilfælde, hvor hjernen kommer forud for øjnene
Forsøger med at sætte læsehastigheden ned.

mvh

 varmetossen

Hvis der er PK-radiatorer (plade-konvektor), dem med lameller mellem de vandbærende flader, så har de en gevaldig tendens til at samle støv og nullermænd. Det reducerer radiatorens varmeafgivelse betydeligt.

Den hurtige løsning er at støvsuge hver enkelt lamel for sig oppefra.
Den effektive er at tage kompressoren og blæse oppefra og ned igennem lamellerne.

Der kan være en overraskende stor effekt af sådan rengøring.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis