Living eco temostater

Hej.

Jeg har købt living eco termostater til mit køkken samt stue, men jeg kan ikke få dem til at virke ordentligt og jeg håber at I kan give mig et par råd.

Jeg har installeret dem som der står i vejledningen og har lavet spareperioder osv. Ingen problemer. Jeg vil gerne have temperaturen til at være 21 grader om dagen og 18 grader om natten, men selvom jeg indstiller temperaturen på 25 på termostaten kommer den aldrig op på den temperatur, den kan lige krybe sig over 20 grader efter 5-6 timers opvarmning, og det er jo ikke holdbart. Jeg havde alm. fremløbstermostater før, og det tage ca 30 min så er rummene varme. Har i en ide til hvad der kan være galt?

Ekstra info:

Termostaterne har været installeret siden jul - så de burde være over indlæringsperioden.
Vi har både fremløbs og returløbstermostater installeret
Fjernvarme

Håber der er en VVS'er som kan hjælpe

God weekend

Hej. Jeg har købt living eco termostater til... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Chr. på 17 jan 2014 13:16
Hvis der er PK-radiatorer (plade-konvektor), dem med lameller mellem de vandbærende flader, så har de en gevaldig tendens til at samle støv og nullermænd. Det reducerer radiatorens varmeafgivelse betydeligt.

Den hurtige løsning er at støvsuge hver enkelt lamel for sig oppefra.
Den effektive er at tage kompressoren og blæse oppefra og ned igennem lamellerne.

Der kan være en overraskende stor effekt af sådan rengøring.

Chr.
Psssssttt, og et værre svineri i resten af hytten.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Klaus Lundstedt på 17 jan 2014 13:02
Hej.
Der kan forekomme tilfælde, hvor hjernen kommer forud for øjnene
Forsøger med at sætte læsehastigheden ned.

mvh
Holder du din tunge et sted hvor det ikke gør ondt når gebisset er samlet, vender du min tommel op.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej!
Jeg har et samme problem som TSE!
Men ud fra hvad jeg kan læse mig til gennem tråden er at det ikke kan svare dig, at bruge de Danfoss Eco Living termostater, når man bor i lejlighed?

mvh Kristian Gyde
Skrevet af KristianGyde på 17-04-2016 13:41
Hej!
Jeg har et samme problem som TSE!
Men ud fra hvad jeg kan læse mig til gennem tråden er at det ikke kan svare dig, at bruge de Danfoss Eco Living termostater, når man bor i lejlighed?

mvh Kristian Gyde

Nej det er der vist ikke blevet skrevet nogle steder Kristian.    Har du returtermostater på afgangen af dine radiatore, for at holde returtemperaturen nede til fjernvarmeværket, vil det formodentelig være nødvendigt og hæve returtemperaturen for og få dine Eco Living termostater til og reagere inden for en overskuelig tid. Og hæver du temperaturen på returen til et fjernvarmeværk, plejer det at koste mere end dine Eco Living termostater kan spare dig for med natsænkning. 

Det er vist desværre den skinbarlige sandhed, hvis ens hus/lejlighed ellers er nogenlunde fornuftigt isoleret.

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis