Hastighed

Så i TV avisen i går aftes at DSB nu vil have at der kun skal gå en time imellem storbyerne, så vi kunne spare en masse tid !!!

Til hvilken nytte, alt for mange mennesker stresser af sted hver eneste dag, og når jeg tænker miljø mæssigt går det da helt ad H-til, for at komme op i de hastig hedder skal der bruges endnu mere energi, som vi ellers får banket i hovedet at vi skal spare på. 

Er det bare mig der er DUM eller hur ! 

22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu behøver du ikke at være nervøs, for det kommer ikke til at gælde for Sønderjylland.

Til dit spørgsmål kunne man fristes til at svare JA, men nu er det jo en politisk vedtagelse, så derfor behøver det ikke at være fornuftigt.

For øvrigt har du opfattet det helt forkert, det er ikke DSB, der vil have det. DSB forventes lave det sådan efter en politisk vedtagelse.


fase
Skrevet af Håndværkeren på 16 jan 2014 13:49
Nu er hele den Synne jyske bane elektrificeret og det tager ikke mere end en time mellem Sønderborg og Kolding.
Jo ja, det er meget godt. Men skal du til Sønderborg med de offentelige transportmidler. Hvor lang tid tager det så ??? Og hvor lang tid skal du vente diverse steder for at komme med det offentelige. ??? 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg kan da også¨undre mig en smule over det projekt.

Er der virkelig så store kapacitetsproblemer på de strækninger, så det retfærdiggør et anlæg til 28 mia?
Hvis det handler om at spare en halv time på transport fra Kbh til Ålborg, forekommer det mig at være lidt overkill

Men på den anden side, hvis vi har råd til at kaste 40 mia efter de sydlandske gøglerøkonomier, så er det her måske småpenge?

Desværre kommer det til at koste mindst 40 mia inden det bliver færdigt og ekstraindtægterne fra nordsøolien bliver snarere 10 mia, om nogen overhovedet, for at cementere Udkantdanmarks taberstatus.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Jo, og vi der bor et stykke uden for Valby bakke skal åbenbart køre til Kbh. for at komme rask afsted hvis de får magt som de har agt - eller tage bumleren over broerne.
Det er hovmod at afskære størstedelen af sjælland fra at kunne stige på den nye verden i Ringsted i det afsindige sekundjageri.
Når man har rejst lidt ude i europa opdager man, at vi har en skandaløst ringe offentlig transport i by som på land.
Men vi bliver vel igen spist af med 'overordnede hensyn'


mvh

 varmetossen

Annonce
når jeg tænker miljø mæssigt går det da helt ad H-til, for at komme op i de hastig hedder skal der bruges endnu mere energi, som vi ellers får banket i hovedet at vi skal spare på.

Som jeg har forstået det opnås besparelserne ikke ved at øge hastigheden, men ved at rette sport ud (bl.a. omkring Vejle og på vestfyn). Færre stop/hastighedsændringer vil mindske kravet for accelerationer, som bruger meget energi. Og endelig taler vi om en elektrificeret jernbane, som i sig selv sviner mindre end diesel. Så jeg tror rent faktisk det er en miljømæssig bedre løsning end den nuværende. Kan man samtidig flytte folk fra bil til tog, sparer man jo også den miljøbelastning.
Citat:
Og endelig taler vi om en elektrificeret jernbane, som i sig selv sviner mindre end diesel.
Citat slut

Nååeehh ja, elektriciteten henter man jo bare oppe i luften.
Det er ligesom de elektriske biler, der heller ikke forurener.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af Nitter på 16 jan 2014 13:54



Jo ja, det er meget godt. Men skal du til Sønderborg med de offentelige transportmidler. Hvor lang tid tager det så ??? Og hvor lang tid skal du vente diverse steder for at komme med det offentelige. ??? 







Der er jo lige det det ikke omhandler Nitter, at jeg skal vente en times tid på en forbindelse fra Sarup til Sønderborg betyder intet og der går så vidt mig bekendt tog fra Sønderborg hver anden time, det er rigeligt i min optik.

Hvis folk har så forbandet travlt med at rejse fra A til B må de lære at planlægge noget bedre. Hvad er det der skal gå så stærkt og hvorfor ?

Hvad du ikke når i dag, når du måske i morgen ! og er du kommunalt ansat har du lært at sætte andre til det du ikke når i dag.

Men jeg tænker også på miljø mæssige hensyn, for enhver ved at højere hastighed bruger dobbelt så meget energi !







Jo Jenshøj, men betyder færre stop så ikke også at der igen skal bruges unødvendig energi i form af andre befordrings midler der kan transportere mennesker til de store stoppe steder, hvor smart er lige det ?
Jeg spørger forsigtigt:
Hvad blev der af det ekstra spor til Dyskland ?

Vi har åbenbart allerede glemt at togene stod stille i en rum tid, da der var et lille uheld ved Tinglev, og alt gods skulle læsses på lastvogne 

Men det er selvfølgelig også vigtigere at en københavner kan komme til aarhus lynhurtigt, så skidt med at der ikke kommer nogle varer til lille dannevang i en periode, bare vi kan komme hurtigt frem

 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis