WallStone i Stuen (HJÆLP)

Hej, jeg overvejer at sætte de natur sten på det ene væg i stuen, Men jeg har stikkontakter og en dør på væggen .
 Hvad gør jeg mellem sten og dørlisten ? 

Vil det ikke se tosset ud, at stenene stikker 1-2cm over listen ? (altså i tykkelsen)

stenene er 1-3 cm
http://stenpanel.wordpress.com/2009/08/26/væg-og-facade-beklædning/norstone-charcoal-rock-panels-dubai-hub-1/
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du da ikke mene helt seriøst ? Har du tænkt over hvor hurtigt sådan en væg bliver grim af støv o.l.
Tja, om smag kan der ikke diskuteres  men jeg kan faktisk godt li' sådan en væg

Men du skal nok lige rådslå dig med en elektriker, så du får tjekket at de ledninger er lange nok til at kontakterne kan flyttes ud på "den anden side" af din væg.

Mht fodpanel og gerichter, ville jeg pille dem af og så genmontere dem(eller skifte dem til nye) når du har sat dine sten op.   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 16 jan 2014 18:10

Men du skal nok lige rådslå dig med en elektriker, så du får tjekket at de ledninger er lange nok til at kontakterne kan flyttes ud på "den anden side" af din væg.

Jeg ville ikke flytte stikkontakterne med ud - men passe stenene til omkring dem.
De fylder ca. 1 cm udad så det er begrænset hvad de bliver forsænket. Og så kunne man jo sætte koksgrå rammer og tangenter på


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Men manden slipper vel ikke for at lægge en liste under gerigten, hvor den løfter sig fra karmen?

 

Jeg ville som uldal flytte gerigterne ud, ved at sætte en liste på karmen.

Stikkontanterne kan flyttes ud, ved at sætte en pudsudligningsring ind på dåsen: http://www.goerdetselv-el.dk/product/3277
Ja, lad væremed at holde stikke og afbrydere undersænkede. Så ser man kanten af "klippevæggen". Et lille underlag - men en god ide at skifte tangenterne og rammer til mørk softkant

 

jeg har selv lige sat 32m2 stonewall op i mit hus, ved stikkontakter har jeg bare skåret ud i stenene, og monteret koksgrå kontakter, ser skide godt ud.

jeg har selv 3 døre i væggen som bliver monteret uden gerigter, så har bare holdt 12 mm luft hele vejen rundt om karmen også ligger jeg en grå fuge rundt der når de nye masiv mahogni karme kommer i.

i dit tilfælde vil jeg måske lade gerigterne sidde også skære stenene i 15 graders gæring op af så de slutter tæt til, hvis du vælger at trække gerigterne med ud, kommer det måske til at se lidt voldsomt ud? plus fordi stenvæggen er så ujævn vil du kunne stikke en finger ind under gerigten flere steder?
og lige et fif, flise klinge på kap sav. brugte jeg det fungerede bare kanon især til de indvendige og udvendige hjørner hvilke ellers kan være lidt af en udfordring at lave pænt hvis ikke du har købt hjørnestykker

og det alle siger med det samler støv er sq ikke så svært at holde rent, dog er det et stort arbejde at tørre alle stenene af efter montering da det sviner en del når man skære dem

mvh
Skrevet af Arensbach på 17 jan 2014 14:58
og det alle siger med det samler støv er sq ikke så svært at holde rent, dog er det et stort arbejde at tørre alle stenene af efter montering da det sviner en del når man skære dem

mvh
Det er vist kun Jørgen håndværker der siger det - i denne tråd
Jeg hjalp sønnike med at sætte en væg op i sit hus - og gjorde præcis som dig m.h.t. stikkontakterne. Han er meget glad for den brydning den væg giver i hans stue.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis