Maling af alpinski

Hej

...er tilbage på LDS efter mange års fraværd - det glæder mig siden lever i bedste velgående - og JørgenE er stadig adm. :-)


Jeg har købt et par gamle alpinski til min søn og er i gang med at gør den klar til ferien.
Nu synes min søn det kunne være sjovt at male dem grønne og den ide er jeg med på.

Er der nogen der har erfaring med maling på en glasfiberoverflade?

Jeg forestiller mig følgende:

1 Slib med fint sandpapir
2 Rengøring med cellulosefortynder
3 Afdækning med malertape 
4 Spray med grunder
5 Tørring 
6 Spray med grøn farve
7 Tørring
8 Spray med gennemsigtigt lak
9 Tørring

Nogen gode råd eller erfaringer?

mvh Per



Med venlig hilsen
Per M. Friis

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Egentlig kun at du skal sprøjte 3-4 tynde lag grøn med rigelig tørre tid imellem inden du giver 2 lag klarlak, det giver et væsentligt bedre look og holder længere.
Hvad med at pakke dem ind i folie?

René
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for input Jørgen.

Med venlig hilsen
Per M. Friis

...jeg har slet ikke tænkt på folie. Hvor får man fat på det?

mvh Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Jeg får pakket biler ind her http://www.vangsgaard.dk/ men der er mange udbydere,jeg aner intet om indpakning af ski,men det kan ikke være meget folie du skal bruge så mon ikke du kan finde nogle rester.
Prøv Google.

René
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg tillader mig at tvivle stærkt på at en sådan folie vil kunne holde til den belastning et par ski er udsat for !
Jeg kender godt Vangsgaard og deres bilfolie - det bliver flot. Det bliver nok lidt for for dyrt i arbejdsløn. Tilgengæld synes jeg det kunne være rigtigt interessant, hvis man kunne købe folie til gør-det-selv opgaver.

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Sådan lidt løst regnet bliver mine biler vasket i vaskehal over 1000 gange før folien bliver taget af så mon ikke at den kan holde til et par ture ned af en bakke,det er vel oversiden på skiene Per vil male.
Det er jo et lav-det-selv forum så ikke noget med arbejdsløn,jeg forrestillede mig at man et sted kunne finde nogle rester som kunne dække brædderne.

René
Grunden til at jeg tvivler, er at sådan et par ski både vrider sig sideværts og på langs, det er jo grunden til at de er lette at løbe med, det er ikke bare et par stive brædder
De ski jeg maler har kostet 200 kr. i DBA, så løsningen skal ikke holde de næst 10 år.
Derfor er slidstyrken ingen krav. Dog er jeg ret nysgerrig på om man selv kan arbejde med folie og hvordan man gør.

Til info er jeg gået i gang med at male ski. Der kommer et billede på når jeg er færdig.

mvh Per 

Med venlig hilsen
Per M. Friis

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også