Bærende bjælke hvordan

Skal til at lægge en IPE bjælke op her i weekenden  . ; Men de gange jeg har gjort det før har vi langt den helt op og bære på bjælkene . Denne gang skal den monteres 50 cm under loft højde så den skal op og bære 4 række med mursten over 3,5 meter . Problemet er murstene jo er nået ujævne så hvordan sikre jeg at alle sten trykke på jernbjælken. eller det fint er det ikke trykke 100% jævnt . Eller skal man evt lægge et lag expanderene beton oven på jernbjælken inden man trykker den op så det evt kan tage hvad der er af ujævnheder . Andre der har prøvet det eller har erfaring med det .

Det er et hul mellem køkken og stue der skal laves med først sal oven på. der er monteret spyd der holde mursten så de ikke falde ned inden bjælken ligges op
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har gjort det ved at sætte bjælken op et par cm under stenene, og så efterfølgende mure hullet mellem sten og bjælke til.
hvis der ikke er så meget plads mellem bjælke og mursten, så kunne du måske smøre noget mudder eller noget fliseklæb, et godt lag, på bjælken, inden du skubber bjælken på plads. efterfyld evt med mere fliseklæb og lad det hærde inden du fjerner spyddene.

ps. jeg er ikke murer
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det var nok en god ide . Jenshøj så er man da sikker på man får fyldt det helt. det bliver sådan det skal gøres
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis