Klapventil

Hej alle

Jeg har netop sat børneværelset i stand. Jeg har i den forbindelse sat filt op, malet mv. Jeg vil meget gerne skifte den klapventil der er monteret på værelset med en ny, da den gamle er grå og kedelig.

Men... Den der er monteret nu, har hulmål på 13*15 cm.

Jeg har været i forskellige byggemarkeder, for at finde dem, men der er kun 10*15 cm og 15*15 cm. En der har en ide til, hvordan jeg ordner denne?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den gamle ikke fejler noget, så giv den en gang hvid spraymaling.
Hvordan er hullet lavet, løber der rør igennem muren?

Er den ikke til at skifte ud med en 15x15?
Evt. finde adapter, og smide et 100mm rør igennem hullet.
Ja, der er et rør igennem muren. Selve røret er de der 11*13 (Ikke som før skrevet 13*15 - Dette var en tastefejl)
Nej, den kan desværre ikke udskiftes, da den jo sidder i muren. Jeg har over overvejet, om der kunne bruges en adapter, men da hullet er for lille, er det jo meget svært.
Kunne man skærer "røret" af en 10x15, og montere denne på vægen med skruer i hjørnerne? Rammen kan vel godt dække den manglende ene cm? Og så fuge den til det eksisterende rør.
Annonce
Det har jeg også overvejet. Men.... Lukkedelen for klappen sidder fast på selve "røret. Hvis jeg tilpasser "røret" så kan den ikke åbne/lukke mere
Tjaa... så er det letteste nok at skifte røret. Det er jo bare at spørgsmål om at udvide hullet i muren.
Ja, men det er mega surt, nu hvor hele værelset er sat i stand på indersiden.
Hej

Du er 100% sikker på, at det indvendige mål i murgennemføringen ikke er 12 X 13 cm.

For hvis den er det, så er det en Viksa klapventil fra Varde Friskluftventiler.
Det er i hvert fald en meget brugt ventil tidligere, og bl.a. XL-byg forhandler dem, - inklusive diverse løsdele til dem.

Alternativt kunne hullet måske ændres så der kunne monteres sådan en.
Det er 100% løsningen Ved du hvor de kan købes? Har kigget lidt på nettet, men kan ikke lige se, hvor de kan købes.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også