Kuldebro ved vinduer

Goddag.


Jeg er nervøs for, at jeg i vores udestue har kuldebroer ved nogle af vores vinduer - se billeder. 

Jeg har generelt fugtproblemer, som vist på de to sidste billeder. 

Jeg har ingen anelse om hvordan det er bygget op eller hvad isolering eller membran der er indenunder.


Men er der nogen som ved om jeg har et problem og hvordan det kan løses?


Vh MMT
 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg tror det er manglende udluftning. Hvis udestuen "hænger" op ad en opvarmet bygning, vil der dannes kondens.

 

Jeg er med på at der kan dannes kondens ved vinduerne på grund af manglende udluftning.

Men jeg tænker at fliserne bliver våde, fordi der er kulde fra under vinduet, og dermed kuldebro? Men det mener du ikke er tilfældet?
Det kan udmærket være kondens i de mængder. Men vil du være helt sikker, så hiv et indvendigt beklædningsbrædt af og inspicer hulmuren. Gerne et brændt lige ved siden af et vindue, så kan du se, om der kommer vand ind ved rammen

 

Det er selvfølgelig en mulighed ;-)

Har du et bud på hvordan der burde se ud derinde - jeg tænker på om der under vindues burde være dækket af med en strimmel plastic imod træet, lavet inddækning, isolering?

Det er måske svært uden at se vinduet og opsætningen
Der skulle være en dampspærre i form af en klar folie lige under beklædningen indvendigt. Derefter isolering. Under vinduet, ovenpå isoleringen bør der ligge et stykke tjærepap, der vender skråt nedad - ud mod muren. Det skal lede fugt og evt vand ned til soklen. Hvis dine vinduer har utætheder i nederste hjørner, er det direkte passage til den stolpe, vinduet ersideværts skruet i. Måske er der allerede råd. Mit råd er, at du tager det brændt ud, der står loge ved siden af vinduet og et ved siden af, lige under vinduet. Så Lan du se opbygningen. MEN der er risiko for, at der ingen isolering er i væggen. Se også efter utætheder ved taget. Kommer der vand ind i væggen vil det slå ud

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis