Fugning af sprække mellem muret væg og gipsloft

Vi har et nyt badeværelse hvor væggene er murerede, fuldspartlede og påført filt, og så har vi et gipsloft igen med spartel og filt på. I samlingen mellem loft og væg valgte maleren der lavede det at påføre en akrylfuge. Denne fuge er nu sprækket over flere omgange, så jeg vil gerne have det ændret nu, således den ikke sprækker igen.

Er der nogen der har nogle anbefalinger til hvorledes det skal klares? Fugen skal kunne overmales, så man ikke kan se den.
Et billede af noget af sprækken ses nedenfor:



Mvh.
Michael Lind Mortensen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor bred er den?
Byggefuge kunne måske være en mulighed. Især nu hvor der er malet, burde den kunne binde godt.
http://www.danalim.dk/produktkatalog/byggeri/fugemasser-proff/ms-byggefuge-522/
er desværre bange for at du nok ikke kan undgå at det vil sprække det der sker at at dit loft og din væg arbejder forskelligt da de er lavet af 2 forskellige materialer, desuden vil en akrylfuge "svinde lidt med tiden, en god kavalitetsfuge holder dog som oftest lidt længere en end billig hvis du for alt i verden ikke vil se denne sprække (jeg har den selv mellem gipslofter og vægge) så kan du sætte en meget lille liste op som næsten ikke syner f.eks en som denne som gøres fast med silicone og så vil du ikke kunne se den sprække som opstår.personligt plejer jeg når det opstaår at skære fugen væk med en hobbyknic og lægge en ny fuge det tager 15 - 20 min alt i alt og holder et årstid
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg har brugt noget der hedder malerfuge, købt i jem & bix, der skulle kunne give sig mere end alm akrylfuge. jeg har lige brugt det, så ingen erfaring om det virker.
Den klarer du nemt...
Du bruger bare en MS Polymerfuge, så revner det aldrig igen, vi har aldrig haft problemer med noget der er fuget med polymer, acrylfuge revner næsten altid.

Du ligger fugen på, men ikke mere end højst nødvendigt, blander lidt sæbevand i en forstøver og støver hen over, alternativt kan du bare gøre det i en skål og så dyppe fingeren i det, og så glitter du den helt glat med fingeren.

Når du har fuget med den skal du lige vente en uges tid inden du maler den over, ellers bliver malingen lidt mere blank og en smule klæbende, skulle det ske er problemet ikke større end at du pletmaler igen og så er det væk.

God arbejdslyst

MVh
Martin


www.malermester-hansen.dk

Mvh.
Michael Lind Mortensen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Der findes flere forskellige producenter. Det er den samme type jeg linker til fra Danalim.
Ja lige præcis, det er sådan en type

www.malermester-hansen.dk
Du kan sagtens bruge acrylfuge igen. Grunden til acrylfuge ofte revner er, (ud over de muligvis er af dårlig kvalitet) at de ikke får lov at hærde ordentlig igennem. Får de lov til at hærde ordentligt op, hvilket kan tage et par uger og der derefter males på dem, vil der som regel ikke opstå et problem. Nu er dit, så vidt jeg kan forstå byggeri af nyere dato og det vil nok arbejde mere den første tid end i et ældre byggeri.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også