Hvilke bil

Hvis man skal købe en anden bil og har 50 -60000 Kr er det så en passat fra ca 2005 der har gået 200000 eller hvad er en god bil til de  penge, eller er det en lille potte som koster 69000 fra ny, vi køre ca 30000 km om året. diesel eller benzin.
Er nok ikke meget for en alt for lille bil, vi er 2 voksne og 2 unger plus en hund.

Hvis man skal købe en anden bil og har 50 -60000... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af henrikh29 på 14 jan 2014 18:52
Bingo : http://www.fdm.dk/nyheder/mange-glemmer-baglygterne-vintermoerket

Som jeg også troede...
Tjah.

Det er ikke et krav at baglygterne skal være tændt sammen med kørelyset. Men det er sandelig heller ikke forbudt - så at få det lavet om så baglygterne også virker med kørelyset ser jeg som en rigtig god ide - ligesom ktm gør.

Jeg har oplevet flere gange at det er et problem når der " køres ind i mørket " at man glemmer at tænde lygterne - når så lige man vipper med det lange lys til den foran bliver de tændt.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

En Skoda Octavia (evt stationcar) kunne være et godt bud.
God og velkørende bil med god plads hvor tingene bare virker og god økonomi.
Jeg kører selv i en Skoda Octavia TDI (110 hk) årgang 2000 med knap 300.000 km på tælleren. Den har aldrig svigtet mig, bortset fra et relæ til motorstyringen. Selv udstødning er den originale og aldrig lappet! Jeg holder et gennemsnit på 18,5 km/l over de ca 220.000 km jeg har kørt i den.

Jeg har regnet lidt på diesel kontra benzin for en Octavia og 30.000 km om året, og kommer til følgende:

Benzin: 12,50 kr./l og 14 km/l.
30.000 / 14 x 12,50 = 26786 kr om året til brændstof.

Diesel: 11,45 kr./l og 18,5 km/l
30.000 / 18,5 X 11,45 = 18,568 kr om året til brændstof.

Forskel: 8200 kr.

Det er denne besparelse på brændstoffet du skal holde op mod den højere vægtafgift/grønne afgift, den lidt højere købspris etc.
I modsat retning tæller køreglæden, som for mig er større i en diesel med masser af bundtræk el federe lyd (jeg er ikke blevet for gammel, at jeg kan hygge mig med turbo-lyden!).

Med hensyn til baglygter der ikke tænder sammen med kørerlyset, så er det den tåbeligeste besparelse jeg kan komme i tanker om.
For en bil der kører 300 timer om året, hvilket svarer til ca 20.000 km, vil besparelsen udgøre ca. 2,5 liter diesel eller ca 3 liter benzin!

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 15 jan 2014 15:57

Diesel: 11,45 kr./l og 18,5 km/l
30.000 / 18,5 X 11,45 = 18,568 kr om året til brændstof.

Forskel: 8200 kr.

Chr.

Det er faktisk bedre endnu i dieselens favør i øjeblikket.
Jeg tankede diesel i dag til kr. 9,71/l hos F24
Kan så ikke huske hvad benzin kostede, men det var over kr.11,- - så forskellen er måske den samme.

@EISOE
Ja, der er betydelige besparelser ved at kigge sig for på prisskiltene og tanke på de rigtige steder og tider. Jeg har selv et skarpt øje på prisskiltene, og er tanken under halvt fuld bliver der tanket, hvis prisen er favorabel.
På motorvejene er det altid listeprisen der sælges til, så det er en fordel at have tanket op inden man skal ud og kører mange km på de fire-sporede.

Jeg har til regneeksemplet været ude og finde listepriserne for en af de seneste dage. I sidste ende er det jo prisforskellen, ca en krone pr liter, og det lavere forbrug, ca 450 liter, der tæller.

For mit eget vedkommende, så har jeg kørt meget i diesel siden 1985 (andres), og siden 1997 har jeg selv kun haft dieselbiler. Så længe det ikke koster mere at køre diesel end benzin, så holder jeg mig til de stive tændingskabler.

Chr.

I modsat retning tæller køreglæden, som for mig er større i en diesel med masser af bundtræk el federe lyd (jeg er ikke blevet for gammel, at jeg kan hygge mig med turbo-lyden!).

Chr.

Folk glemmer tit den med køreglæden.. Jeg har selv en Avensis med stor dieselmotor..

Kører den langt på literen? nej..
Er den billig i afgifter? nej..
Er den billig i forsikring? nej.. 
Sjov at køre i? JAAAAA! 

Mvh Mærsk

Annonce
En Skoda Octavia (evt stationcar) kunne være et godt bud.
God og velkørende bil med god plads hvor tingene bare virker og god økonomi.
Jeg kommer til følgende:

Chr.
Jeg kan kun tilslutte mig dette 

startede med Octavia 1,9 tdi årgang 2000 som nåede 340.000 km og stadig kørte over 20 km/l. Endte sine dage pga. en vw transporter i forskærmen 

Har nu en Octavis 1,9 tdi årgang 2003 som har kørt tæt på de 330.000 km.
Okay den har kostet mig en motor, men ellers intet ud over slitage ting som bremser, og støddæmper. 
Kan kun anbefale denne og jeg vil til næste gang igen vælge en Skoda.. Også mere for at høre på alle de folk der mener den har elastik i motoren 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

en huyndai sonata diesel fra ca 2007 ville også være et ok bud,kigger selv efter sådan en pt.
Skrevet af tomn146 på 21 feb 2014 20:15
en huyndai sonata diesel fra ca 2007 ville også være et ok bud,kigger selv efter sådan en pt.

Ja, en rigtig lækker sag - har haft en 2005 ( samme model som 2007 - NF ) - 2,4l benzin. Stor,støjsvag og komfortabel bil, jeg fik den dog sænket og strammet op - den er for blød i fabriksindstillingen.

Største anke er tørsten !
Og værditabet - men det kommer så en brugtbilkøber til gode

Ved så ikke om det også gælder diesel.

Passaten er bare lige det mere lækker
Skrevet af bengunn på 17 mar 2014 22:12
Passaten er bare lige det mere lækker
Det er brugtvognsprisen også.
For sælger.

Chr.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis