VVS-priser i Kbh

Er der nogen der kender til et fornuftigt og fair VVS-firma, hvor man ikke betaler overpris for materialer mm. 
Vi har lige fået lavet en lille opgave med at sætte en håndvask og blandingsbatteri op samt en hane til opvaskemaskine,  det var en fornuftig timepris på 550 kr 4 timer ialt og en regnig der endte på 10.000 kr.
Altså omkring 7800 kr i materialer, det er ikke fordi der er valgt meget dyr vask og blandingsbatteri, men kan se at materialer er ret dyre ifht hvad man som privatperson kan købe dem til (går ud fra en engros pris er endnu lavere).
F.eks.
stålslange 323 kr pris på nettet 80 kr
Water Block 500 kr pris på nettet 125 kr
afløbsrør 150 kr pris på nettet 30 kr.
det her er bare 3 tilfældige ting fra regning, har ikke gidet slå det hele op, men mon ikke det samme er gældende.
Kan god se at der virkelig kan være mange penge at spare, hvis man finder en anden VVS.
Han talte om at der ikke var meget tryk på vandet generelt og derfor virker bruseren ikke så godt. Han forslog derfor at man kunne skifte alle vandrør i huset (et lille hus 100 kvm med kælder) på den måde vil man opnå bedre vandtryk.
Den ide tiltaler os, men jeg er sgu lidt bange for at det kan blive rigtig dyrt hvis jeg skal betale 300-500% ekstra for alle de rør han skal bruge.
Derfor; er der nogen der har gode erfaringer med VVS'ere i Kbh-området der lavet et godt stykke arbejde uden at man skal føre sig helt snydt bagefter?
Mvh

Er der nogen der kender til et fornuftigt og fair... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Om en timepris inden for en bestemt branche er rimelig eller ej, kan vi diskutere herfra og til dommedag.

Men hvad man efter min mening ikke kan diskutere rimeligheden af, er at luske sit dækningsbidrag ind ved ikke på forhånd er fortælle, at man beregner sig en fuldstændig sindsyg avance på materialer. Der er også nogle VVS-firmaer, hvor man først når man ser fakturaen finder ud af, at det koster en bondegård, at svenden har en servicebil med.

Det er simpelthen snyd!

Hvis I - kære VVS-mestre - ikke kan få økonomi i forretningen med den udmeldte timepris (og det kan være fair nok), så sæt timeprisen op til hvad I synes er rimeligt. Så kan vi kunder forholde os til det.

Jeg har i øvrigt set et par VVS-firmaer, som annoncerer med 2 forskellige timepriser, afhængig af, om de skal levere materialer eller ej. Det er også en fair måde at gøre det på.

Dan

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Skrevet af pilehave på 14 jan 2014 15:27

Det er da fint at du s. fabrin synes at det er fair at betale så meget for at flikke lidt rør sammen, men det ville jeg ikke synes, uanset om det var i Kbh. eller her i det fornuftige jyske. Men det må I jo heldigvis selv om


Nu ved jeg ikke, om jeg har givet udtryk for at det var en fair pris, den ville jo nok være billigere udenfor Valby Bakke. Jeg har alene givet udtryk for, at det var fakta, og at det jo ikke er forbudt at spørge til prisen, inden man bestiller varen.

Håndværkeren skriver, at han har kendskab til et IT firma, som koster 800 kr. incl. moms.

Det er vel på linje med håndværkerens priser.


fase
Der er normalt ikke nogen større forskel på materialepriserne i de forskellige landsdele, de priser håndværkerne tager er grossisternes vejledende udsalgspriser som man kan finde i deres on-line kataloger.

At håndværkerne så får store rabatter på prisen er normalt (Jeg kender eksempler på over 80 % rabat på katalogprisen), men de giver ofte mere end netbutikkernes priser, de får normalt varerne leveret uden beregning, der kan også være returrettigheder som koster.

Jeg ved af egen erfaring at et elfirma jeg arbejdede i ikke kunne købe Fuga kontakter fra grossisten til den pris som HN tilbyder som normalpris, og slet ikke til deres tilbudspriser.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis