VVS-priser i Kbh

Er der nogen der kender til et fornuftigt og fair VVS-firma, hvor man ikke betaler overpris for materialer mm. 
Vi har lige fået lavet en lille opgave med at sætte en håndvask og blandingsbatteri op samt en hane til opvaskemaskine,  det var en fornuftig timepris på 550 kr 4 timer ialt og en regnig der endte på 10.000 kr.
Altså omkring 7800 kr i materialer, det er ikke fordi der er valgt meget dyr vask og blandingsbatteri, men kan se at materialer er ret dyre ifht hvad man som privatperson kan købe dem til (går ud fra en engros pris er endnu lavere).
F.eks.
stålslange 323 kr pris på nettet 80 kr
Water Block 500 kr pris på nettet 125 kr
afløbsrør 150 kr pris på nettet 30 kr.
det her er bare 3 tilfældige ting fra regning, har ikke gidet slå det hele op, men mon ikke det samme er gældende.
Kan god se at der virkelig kan være mange penge at spare, hvis man finder en anden VVS.
Han talte om at der ikke var meget tryk på vandet generelt og derfor virker bruseren ikke så godt. Han forslog derfor at man kunne skifte alle vandrør i huset (et lille hus 100 kvm med kælder) på den måde vil man opnå bedre vandtryk.
Den ide tiltaler os, men jeg er sgu lidt bange for at det kan blive rigtig dyrt hvis jeg skal betale 300-500% ekstra for alle de rør han skal bruge.
Derfor; er der nogen der har gode erfaringer med VVS'ere i Kbh-området der lavet et godt stykke arbejde uden at man skal føre sig helt snydt bagefter?
Mvh

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ganske almindeligt at en Håndværker ganger sin indkøbs pris med 2,6 når han skal sælge den igen.
Men du kan jo vælge at lade en vvs fra Ålborg komme og installerer det du vil have, du skal så lige regne med at skulle betale transport omkostningerne også ganget med 2,6 !
Hvor meget tryk der er på dit vand, er ofte et spørgsmål om hvor langt du bor fra "vandtårnet"  så det behøver ikke være hos dig den er gal, men et smart salgs trick af den vvs mand.
OK, tak for svaret.
Var ikke klar over, at det var normalt.
(er ny husejer, så ganske uerfaren på det område)

Det er så bare værd at huske kun at bede om at få de ting lavet der absolut kræver en fagmand og lave resten selv. 
Vil gerne selv køre forbi silvan eller Harald Nyborg og hente afløbsrør og sætte det på i vinkel hen langs gulvet til afløb, istedet for at give 500 kr oven i byggemarkedsprisen for de materialer!
Og skrue en bruserslange i og spare 200 kr! osv.

Angående afstand til vandværk, så er der normalt tryk på nogle af installationerne.
Så det er ikke tilfældet, han mente bare at det var bedst at lave alt på en gang.

(time pris var 550 kr + moms = 687.50kr) 
Håndværkere er urimelige. Velkommen til husejerens verden

Bed om at få et udspecificeret tilbud på skrift næste gang hvor arbejdsløn/timer og materialer er listet op. Så har du noget at slå ham i hovedet med bagefter. Vil han ikke give det, findes der 9999 andre VVS'ere i Kbh der vil lave det for dig uden at brokke sig.
Som ny husejer måske første gangs ejer, er det nærmest en urskov du bevæger dig ind i. Sørg altid for at få skriftlige tilbud på det du skal have lavet, så er du på den sikre side, og om nogle år kan du sikkert selv finde ud af at skifte et par rør o.s.v. der kan spares meget ved at lave det selv, og her på LDS. er der mange der gerne giver gode råd hvis der er noget du er i tvivl om.

Håndværkere er urimelige. Velkommen til husejerens verden

Er det ikke en lidt grov generalisering af håndværkere. Hvad arbejder du selv med, for at tjene til livets ophold? Du har tilsyneladende ingen ide om, hvilke udgifter der er forbundet med at drive håndværkervirksomhed.


fase
Annonce
Skrevet af S. fabrin på 14 jan 2014 13:29

Håndværkere er urimelige. Velkommen til husejerens verden

Er det ikke en lidt grov generalisering af håndværkere. Hvad arbejder du selv med, for at tjene til livets ophold? Du har tilsyneladende ingen ide om, hvilke udgifter der er forbundet med at drive håndværkervirksomhed.

Naturligvis skal man ikke generalisere, det var min fejl. Det ændrer dog ikke ved at pågældende håndværker er urimelig.

For det første tager han overpris for sine materialer. Det kunne så forsvares hvis timeprisen var 50 kr. i timen. Men hvis en timepris på 550 + moms er normen kunne det være man skulle skifte arbejde. Så mange penge er der i hvert fald ikke at tjene i it-branchen hvor jeg er

For det andet har han tilsyneladende ikke fortalt kunden hvad omtalte projekt ville koste og ladet ham tage stilling til hvorvidt arbejdet skulle udføres. Det mener jeg ganske enkelt er moralsk forkasteligt.
Skrevet af pilehave på 14 jan 2014 13:50

Naturligvis skal man ikke generalisere, det var min fejl. Det ændrer dog ikke ved at pågældende håndværker er urimelig.



For det første tager han overpris for sine materialer. Det kunne så forsvares hvis timeprisen var 50 kr. i timen. Men hvis en timepris på 550 + moms er normen kunne det være man skulle skifte arbejde. Så mange penge er der i hvert fald ikke at tjene i it-branchen hvor jeg er



For det andet har han tilsyneladende ikke fortalt kunden hvad omtalte projekt ville koste og ladet ham tage stilling til hvorvidt arbejdet skulle udføres. Det mener jeg ganske enkelt er moralsk forkasteligt.

Priserne i Hovedstaden er generelt højere end i Jylland, det gælder både time- og materialepriser. Den svend, som har udført arbejdet, får jo ikke 550kr. + moms for sit arbejde.

At han ikke har fortalt, hvad arbejdet ville komme til at koste er vel ikke særlig forkasteligt. Kunden kunne jo have spurgt, inden arbejdet blev påbegyndt.

Uden at skulle blande mig i, hvad du får i løn, kan jeg da oplyse, at timepriser inden for IT branchen, som jeg har oplevet den, er på 1000 kr. + moms.




fase
NOVA Data i Sønderborg tager 800,00 kr. i timen incl. moms !
Det er da fint at du s. fabrin synes at det er fair at betale så meget for at flikke lidt rør sammen, men det ville jeg ikke synes, uanset om det var i Kbh. eller her i det fornuftige jyske. Men det må I jo heldigvis selv om
Tak for svarene.
Skal siges at han egentlig holdt sig tæt på det overslag han havde givet.
Jeg havde ingen ide om hvor lang tid opgaven ville tage, havde jeg vist at det var så relativt en lille opgave, havde jeg ikke forventet den pris. Men nu var jeg oplyst den på forhånd. Dog blev jeg lidt foruroliget over den efter min mening enorme avance der var på lagt materialer. Derfor tænker jeg det er vigtigt at være meget opmærksom næste gang jeg skal have noget lavet.
Iøvrigt var der der også lige sat ekstra materialer for 800 kr på som ikke var brugt og for 500 kr der ikke var bestilt/brug for.
De har været meget imødekomne, da jeg spurgte til fejlen og tilbagefører pengene.... Men helt ærligt, så ville jeg forvente at det var i orden og det var ikke lige til at vide hvad de forskellige ting er på regning, så det tog sgu lidt tid og research at afsløre. Næste gang skal jeg vel betale en anden VVS for at rette regningen for fejl.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis