Nye Vindue..... hjælp??

Hej Alle Lav-det-selv folk

Til foråret står jeg og skal skift 6 vinduer til nye, og jeg vil gerne høre nogle erfaringer & for/imod for at købe fra de forskellige vindues producenter.

Hvad er den store forskel på vinduer fra kipa, JN, JNA, Jydsk vindueskompagni, Velux, Rational.....osv.

Hilsen

Michael



Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg har i sommers skifte alle mine vinduer samt døre til rationel vinduer og kan INTET negativt sige om dem prisen er absolut konkurrencedygtigt og kavlitet er i mine øjne i top

vores nabo fik for et år siden sat vinduer i fra jysk vindueskompagni og jeg må indrømme at selv med de objektive briller på aå ville jeg til enhver tid vælge rationel syntes a t finishen er bedre hos rationel, vi har begge valgt en 3 lagsrude hos mig (rationel) er ruden tykkere same en bedre u værdi beløbsmæssig koster de ca. det samme samt udluftningventiler er pænere + at de virker til at være af en væsentlig bedre kvalitet de andre vinduer du nævner kander jeg ikke til..... rationel kontra jysk vindueskompagni (jvk) ville til enhver tid igen vælge Rationel
Jeg har selv sat Rationel i - og er rimelig tilfreds. Andre mener det er det værste lort man kan få.
Der har været mange tråde om valg af vinduer her inde, og der er aldrig enighed om, hvad der er det bedste. Men helt generelt, så er de helt billige vinduer vist ikke ret meget værd. Så snart man kommer op i mellemklassen, er det et noget mere mudret billede, hvor nogen kan lide det ene og nogen det andet.
Bedste råd at nok at tage ud og se på de forskellige.
Jeg har lige skiftet samtlige vinduer og vinduer i huset til træ/alu. Vi var rundt for at se diverse udstillinger, og efter vores vurdering var Rationel klart bedst kvalitet.
Det viste sig tilmed at de var billigst af de 4 vi fik tilbud på:
KPK, Outline, Rationel og IdealCombi.

Jeg kan godt lide de mange justeringsmuligheder Rationel tilbyder, derudover skal det siges at deres service er i top.
Hoveddøren var blevet ridset ved fragten, jeg opdagede desværre først dette efter at vi havde flyttet rundt på den. Men Uden spørgsmål kom de og udbedrede skaden. Ved besøget justerede de ligeledes låsen på døren, da jeg havde fået monteret denne forkert.

Alt ialt, får Rationel mine største anbefalinger.

Med venlig hilsen

Peter Jørgen

www.peterjorgen.dk
Peter Jørgen - Design og Rådgivning
Udarbejdelse af byggeansøgninger
prøv at kigge herinde http://energivinduer.dk/ der kan du se sammenligningerne mellem de forskellige visdunproducenter. Eref værdien bør være så høj som mulig da det er den værdi der angiver hvor meget vinduet er i stand til at udnytte energien fra solens stråler. og Uw bør være så lav som mulig da den angiver hvor godt vinduet er til at holde varmen inde i huset.
Tak for alle jeres svar.

Har kigget på energivinduer.dk og deres oversigt over vinduer. Skal man som udgangspunkt ikke gå efter et A mærket vindue - men er der nogen der ved hvor meget man kan spare på varmeregningen ved at vælge et vindue med en Eref værdi på +20 imod et på omkring de 5 ??

Og er der nogen der kan komme med nogle pris eksempler på vinduer fra de forskellige producenter?

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
Hej Michael,

Måske er jeg (udover ikke at være helt objektiv) - forkert på den, så ret mig gerne. Men hvad vi - og jeg selv, oplever er, at det ikke skal være prisen samt mærket, der alene skal afgøre valget af vinduer.

For som så mange andre nævner, så deler meningerne vandene.

Derfor er det ligeså meget et spørgsmål om, hvad dit hus "kan bære" rent æstetisk. Plastikvinduer passer måske bedre i moderne og nye huse - hvor trævinduer kan gå til ældre huse. Og der er mange retningslinjer her. Jeg ville helt klart overveje æstetikken - ligeså meget som pris og mærke.

Også drift og vedligeholdelse er afgørende for valg. Der er, som alle ved, forskel på hvor meget og hvor lidt, der skal vedligeholdes.

Ved ikke om du kan bruge nogle af de her "tips og råd" til noget - det er jo en individuel sag, men vi bruger dem i firmaet af og til, når vi skal vejlede

http://klittens-tomrer.dk/vinduerdore/
http://klittens-tomrer.dk/drift-og-vedligehold/

Med hensyn til energibesparelse, brugte jeg og min familie råd fra Bolius, da vi skiftede vinduer:

http://www.bolius.dk/hvor-meget-energi-kan-du-spare-ved-at-saette-energiruder-i-dine-vinduer-14412/

God vind,

KH Nadia
Klittens Tømrer

Klittens Tømrer

www.klittens-tomrer.dk


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis