Uponor Cosy repeater - findes der en derude?

Hej! Vi fik i 2006 installeret et Uponor Cosy gulvvarme system, som desværre nu er udgået.

De seneste par år har vi dog døjet med, at de bageste rum i huset (i forhold til placering af selve systemet) ofte er enten iskolde eller meget varme, og termostaten reagerer ikke, uanset hvad vi gør. Vi har prøvet alt muligt, skiftet batterier (de rigtige) flere gange, har af- og geninstalleret termostaterne, tjekket at de reagerer ude hvor selve systemet er placeret, har haft en VVS-mand til at tjekke selve systemet (rørerne osv.). Alt uden held.

Så vi er nu kommet frem til at det må være signalet, der er dårligt, og vil gerne prøve at løse problemerne med en repeater.

Man kan desværre ikke købe reservedele til systemet længere! (Selvom jeg synes, at det er ringe service fra producentes side, eftersom et gulvvarme system burde supporteres i en længere årrække efter køb).

Eneste anden løsning, vi har fået serveret, er at installere et nyt system. Men det kan ikke være rigtigt! Ergo, er der en, der ligger inde med en gammel reservedel, så vil vi meget gerne kontaktes! Det drejer sig altså om en repeater til Uponor Cosy!

Alternativt - kan der bruges en repeater fra en anden leverandør til dette system?, hører vi også gerne fra dig.

På forhånd tak - og krydser fingre! :-)
MVH
Lene
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det undrer mig lidt, at i kan komme i situationen, at der er meget varmt, hvis der ikke er forbindelse til føleren. Umiddelbart burde systemet lukke i dette tilfælde.
Hvis i flytter følerne tættere på modtageren, kan I så få den til at åbne/lukke stabilt?

På billedet af Uponor Cosy ser det ud til, at den har ekstern antenne. Har Jeres dette? I så fald kunne denne evt. flyttes til midten af huset?
Hej!
Tak for svar!
Det med at det bliver meget varmt, står også i uponors manual som mulig reaktion på, at sensorerne ikke kan række. Bare træls, at det er i vores soveværelse :-/

Der er desværre ingen ekstern antenne på den enhed, vi har....ellers god løsning!

Lige et uvidende spørgsmål....kan jeg godt stille termostaterne udenfor de rum, som de skal regulere, for at få dem tættere på senderen?? Skal de ikke være i de aktuelle rum, de tilhører?

Kan man som alternativ løsning, hvis intet andet fungerer, afinstallere alle termostaterne og styre varmen direkte ved at dreje på hanerne på rørene? Selvfølgelig ikke optimalt, men vi har ikke lige råd til et helt nyt system, og når man først finder en god temperatur i de enkelte rum, er det jo ikke fordi, vi skal rende og skrue på dem hele tiden....

På forhånd tak

Hmm, du har ikke nævnt noget om i har prøvet at bytte to sæt termostater. Det kunne jo "blot" være den termostat i sovekammeret der er defekt ???   

Blot en tanke der faldt efter gennemlæsning af tråden. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej. Tak for svar. Det er desværre fire rum, der er tale om....og alle ligger længst væk fra anlægget :-/
Derudover ser de ud til at have kontakt med anlægget, når jeg står ved siden af og laver test ...øv, øv...
Skrevet af LeneHG på 13 jan 2014 19:07
Hej. Tak for svar. Det er desværre fire rum, der er tale om....og alle ligger længst væk fra anlægget :-/
Derudover ser de ud til at have kontakt med anlægget, når jeg står ved siden af og laver test ...øv, øv...
Ja ok. Men hvis de set ud til at have kontakt vil det nok ikke hjælpe noget at sætte en repeater op. Der må være en anden fejl. Og jeg har ingen kendskab til et sådanne anlæg. Men alligevel, det er vel ikke fordi der er en fejl i indprogrammeringen til de berørte enheder, som jeg forestiller mig sker på senderen/centralenheden ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
De har kun kontakt, når jeg tager dem med ud ved siden af anlægget. Ligeså snart jeg tager dem med tilbage i den anden ende af huset i de aktuelle rum, så blinker de igen (=mistet signal).....:-0

Hvordan finder jeg ud af,om der er fejl i programmeringen??
Der kan monteres ekstern antenne på basisenheden, prøv at find en original, ellers kan du selv lave en prøv at søge
på 433 MHZ antenna på google.

Her siger de at de kan skaffe den på nogle dage.
http://www.privatgrossisten.dk/shop/antenne-cosy-radio-6934p.html

Vh
Ja, den var jeg netop også faldet over. Men mon den leveres med en forlænger på....?
Tak for brugbart svar!
Skrevet af LeneHG på 13 jan 2014 20:22
De har kun kontakt, når jeg tager dem med ud ved siden af anlægget. Ligeså snart jeg tager dem med tilbage i den anden ende af huset i de aktuelle rum, så blinker de igen (=mistet signal).....:-0

Hvordan finder jeg ud af,om der er fejl i programmeringen??
Nåå, du skrev citat: "Derudover ser de ud til at have kontakt med anlægget, når jeg står ved siden af og laver test" hvilket jeg tolkede som om de sad på deres plads når du tester. Men så er det fordi der ikke er stor nok rækkevidde på senderen.

Så er der desværre nok ikke andet end og prøve en extern antenne eller repeater. Eller bruge nogle gammeldags termostater i den ende af huset.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er ikke sikkert at det er nødvendigt med et længere kabel, mange gange er det nok med den eksterne antenne.
Ellers kan kablet forlænges, men køb ordenligt antennekabel og stik.
Og husk ingen skarpe knæk på kablet og ikke noget med at klemme det i døre ol.
Vh
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis